Alla inlägg under februari 2007

Av johanx - 28 februari 2007 17:40

Tänkt... jag tog sportlov idag. Hade egentligen planerat att vara ledig någon dag denna vecka och hitta på något med mina barn men... dom hade andra planer än pappa. Yngsta tjejen fick möjlighet att åka på en resa med en kompis o älsta tjejen prioriterade sin kille. Men va fan... då kan väl jag ha sportlov själv då. Så jag har varit hemma från jobbet. Tagit det lugnt. Gjort lite småsaker som jag haft lust till. Och nu håller jag på att samla ihop mig för att åka in på "after woork". Det ska bli kul. Vi blir någ ett 10-tal som träffas på en Pub o äter något o svingar en Spendrups...Ha det gott där ute.

Av johanx - 27 februari 2007 20:47

Det stora är inte att vara det ena eller andra utan att vara sig själv...

Av johanx - 27 februari 2007 10:00

Idag ska jag träna. Ja.. jag brukar det. Det blir lite oregelbundet då lusten får styra. Det brukar bli bäst så för om man "tvingar" sig under en tid försvinner motivationen. Jag tänker ju inte ställa upp i något OS så det gör inte så mycket att motivationen går upp o ner. Det blir en sväng på gymmet i sta´n. Att träna för mig är mest menalt. Jag tänker så bra... får vara med mig själv en stund och mina tankar. En slags meditation. Ha det gott där ute.

Av johanx - 26 februari 2007 17:20

På en öde plats vid havetdär kusten stupar brant.Har vattnet gjort en grottaman inte ser från land. Där inne finns en kistajag ägt i alla år. Och det är bara jag som känner platsen där den står.Och för varje dag blir kistanalltmera värde full.För det falska rostar sönderoch det sanna blir till guld. Därför ser jag lika tydligt som i en bilderbok, om det jag finner är nå´t värt eller bara gammalt skrot.

Av johanx - 25 februari 2007 10:45

Inom varje äldre människa... finns det en yngre... som undrar va fan det var som hände.Kanske något att fundera över såhär på vilodagen...

Av johanx - 24 februari 2007 10:05

... som vanligt. Ja.. jag var ju ut igår på lokal med min kompis. Vi har alltid trevligt i varandras sällskap. Två síngelmän tittar förståss efter damer när man besöker en lokal på fredagskvällen och.... Som vanligt består lokalen av (oerhört högt räknat) 20% kvinnor. Innan ljudnivån blir för hög i lokalen fram emot midnatt kan man nästan ana ett sus i lokalen om det kommer in en kvinna igenom dörren. Det är ett av universums stora mysterium. Som jag skrivit förut så vägrar jag tro att Ludvika håller på att bli ett nytt Pajala...Ha det gott där ute..

Av johanx - 23 februari 2007 09:20

Idag var det segt. Har inte riktigt vaknat ännu. Det får bli den tredje koppen kaffe... det brukar hjälpa. Det blev vinter till slut.... Tänk om man vore en björn. Inte så dumt. Äta som fan på hösten och sedan sova tills solen lyser varmt o skönt igen. Kan man konvertera till björn? Någon?

Av johanx - 22 februari 2007 21:34

.. en stund ska jag ringa min kompis. kul... jag har en oerhörd glädje av min kamrat. Har varit försjunken i sorg en stund efter att ha lyssnat på webbradion. Brynäs förlorade i Mora. Bedrövligt. Brynäs är ju ett mycket bättre lag... tänk att det ska vara så svårt att få till motivationen bara för att dom är klara för slutspel.Nåja, ska ringa min kompis, som sagt. Vi ska gå på lokal imorgon trots att jag inte hittade någon ny (flygplans) skjorta. Lokal ja... det är inte första gången vi går till det där stället. Det är en oerhört märklig känsla. Jag har väl aldrig räknat sådär exakt men det är sådär 75-85% män och 25-15% kvinnor som gäster. Hur kan det vara så? Det är såklart en stor andel singlar i lokalen och många har gått dit för att kanske få en kontakt med det motsatta könet. Om det funnes en lokal med 80% kvinnor så är det väl självklart att man gick dit som singelkille. Varför går inte singeltjejerna till lokalen? Det är den stora frågan. Jag vägrar tro att Ludvika har blivit någon slags Pajala.Ha det gott där ute...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards