Alla inlägg under februari 2008

Av johanx - 25 februari 2008 21:06

Jag borde samla ihop mig. Disken finns i hela köket. Det är full med papper. Räkningar som ska betalas. Jag borde plocka ihop en del kläder som ligger spridda i huset. Ved borde bäras in och mer borde läggas in i spisen så att det inte slocknar MEN.... det är ju så otroligt spännade när Brynäs leder borta mot Södertälje med 2-4..... Otroligt. Man är helt förlamad.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 24 februari 2008 10:49

Det är nästan 9 grader varmt i den del av Dalarna där jag bor. Fantastiskt, en dag då man verkligen får känna att våren är här. Visst kan det bli bakslag men.... Jag har inte gjort så mycket ännu. Mest såsat runt i huset men nu ska jag sätta fart. Efter en oerhört viljeansträngning så fick jag in det sista reflektionsprotokollet igår. Ska plocka lite i huset idag. Fixa med blommorna. Det får absolut bli en runda ute. Men allra först en stor kopp kaffe.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 23 februari 2008 09:41

Kommunikation är svårt. Ännu svårare blir det när den man behöver kommunicera med har gjort tystnaden till ett sätt att leva. Jag tycker att det är rimligt att kommunicera med den andre föräldern när man är separerad men det gör inte mitt ex. Jag har drivit en linje sedan en tid tillbaka att hon kanske har lättar att skriva än att prata men det fungerar ungefär lika. D v s inte alls. Det kanske inte handlar om det. Det kanske är så att om man inte kan glittra och prata om fullständigt ytliga saker så undviker man till varje pris det som skulle kunna var jobbigt eller behövas redas ut. Nu har det tagits ett beslut om min dotter som jag inte alls fick vara med att tycka till om. Tja... jag ger upp. Får på något sätt gilla läget fast jag tycker det är bedrövligt. Ja... ja...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 22 februari 2008 08:01

Och så var det fredag igen. Veckorna går rasande fort. Det känns i alla fall lite bättre nu när vi går mot ljusare tider. Jag har haft en fantastisk bra vecka på alla plan. Nu ska jag ta mig igenom denna dag som faktiskt innehåller ett antal möten som kan bli lite kämpiga. Under helgen kommer fokus att ligga på att få klart det sista till högskolan. Jag vet att jag har hela våren på mig men minnet från kursen bleknar allt mer och det blir inte lättare att skriva reflektionsprotokollet desstå längre man väntar.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 20 februari 2008 09:30

Vågar man sig på att skriva ett litet inlägg? Kanske kan spara det också... Idag köpte jag en hemmabio anläggning till min ynsta dotter. Hon behöver en ny stereo men varför inte slå två flugor i en smäll? Jag försökte kontakta butiken innan jag åkt dit eftersom det är ca 10 mil att åka fram o tillbaka. Det skulle kännas ganska meningslöst att bara bränna upp bensin. Självklart gick det inte att kontakta butiken. Elektronik-kedjan hade säkert ett callcenter på Gottland eller något ställe man får etableringsbidrag för. Där svarade en gäspande finnig tonåring att han kunde kontakta affären. Han vägrade lämna ut något nr. Jag fick ett slags bokningsnummer. Väl i affären så hittade jag en annan anläggning. Påtalade att jag var missnöjd med priset. Jo.... det var bara att sänka. En ny finnig tonåring kollade något på nätet och vips vad det ett 200 kr lägre pris. Ja.. nu gäller det att min dotter gillar anläggning. Hon är själv en tonåring.... dock inte finnig.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 15 februari 2008 17:59

Jaha, så var det då fredag igen och det var dags att göra ett nytt försök att skriva något på denna blogg. Skönt att det är fredag. Här ska lagas mat om en stund. Vin ska drickas och..... Det är eld i spisen. Winnerbäcks senaste har spelats halvvägs... tja. Det känns ganska bra just nu.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 12 februari 2008 22:44

Försökte just skriva ett längre inlägg men det går inte att spara. Jag ger mig inte....

Av johanx - 10 februari 2008 21:33

Jag har det tungt med mitt bloggande nu. Skriver långa inspirerande inlägg men när jag ska spara så går det inte. Efter servern ? har funderat en lång stund så kastas jag ut. Nåja, jag försöker ett tag till sedan får jag fundera om jag ska hålla till någon annanstan....

Ha det gott där ute.

Nu ska vi se om detta fungerar. Det brukar gå om man skriver kort.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards