Alla inlägg under september 2007

Av johanx - 30 september 2007 16:07

Tja.. vad ska man säga? Här kommer Finlands nya vapen för att vinna slagertjosan. Nu är inte monster det som slår...

http://www.youtube.com/watch?v=lCgrG35-3js

 Ha det gott där ute.

Av johanx - 30 september 2007 15:47

Jag underskattade möjligheterna att få biljetter till Lars Winnerbäcks konserten i Borlänge. Trots att jag satte igång mer än två månader innan så var det helt slutsålt. Skam den som ger sig. Nu har jag biljetter på gång till hans konsert i Västerås..

En skön låt... http://www.myspace.com/larswinnerback

 Ha det gott där ute.

Av johanx - 30 september 2007 11:06

Något att förgylla dagen med?

http://www.youtube.com/watch?v=i0FIl4-cC9U

Av johanx - 28 september 2007 13:31

Hej johanx, jag hörde att du skulle till Gävle igår.. hur blev det åkte du dit?

Jajamän, har åkt på dom senaste premiärerna till Läkerol arena och sett Brynäs första hemma match.

Hur gick det då? Vilka mötte dom?

Brynäs spelade mot förra årets silvermedaljörer, Linköping, det blev 9-1 till Brynäs.

9-1, är det sant?

Det är sant. En magiskt kväll i läkerol arena.

Men vänta lite... vad hände?

Tja, i första perioden var det faktiskt ganska jämt. Linköping hade några riktigt bra möjligheter och stundtals förde spelet. Men trollgubben Lind kan inte många försvar stoppa och han spräckte nollan. Brynäs ledde med ett mål efter den första perioden. Den andra kommer att gå till Svensk hockeyhistoria. Att se den spelglädje och konst man presterar kan man bara söka sin motsvarig het till i den klassiska musiken. Herregud, det är ren förnedring. Man vinner perioden med 5-0. Vilka handleder. Vilka passningar.  Vilka linjer dom hittar i sitt spel. Tycket synd om Linköpings målis. Var säker på att dom skulle byta efter en "time out" men tydligen skulle han härdas på något sätt. Förnedringen fortsatte.

Sista perioden då?

Ett lag på isen. Pavel Brendels oerhörda starff. Målisen låg o snyftade på isen eftråt. Daniel Widing rundar försvaret två gånger innan han sätter pucken otagbart.

Vad hände på läktaren?

Fullt ös. Stod på ståplats som vanligt. Alla i hela hallen stod upp dom sista fem minutrarna och klappade händer.

Du låter så konstigt, ganska förskräckligt faktiskt, är du förkyld?

Nä, men rösten tog slut en bit in i tredje igår. Det blir så när man skriker två timmar i stäck.

Ja... grattis då. Gissar att det inte var sista resan dit?

Det kan du var lugn för.


Ha det gott där ute.



Av johanx - 27 september 2007 09:32

God morgon på er. Idag behövs inte alls så många koppar kaffe för att hitta energi. Jag är uppspelt som ett barn på julafton. Ikväll smäller det. Jag o mina flickor ska till Gävle o titta på elitseriepremiären. Brynäs ska spela skiten ur Linköping är det tänkt. Det ska bli hur roligt som helst. Det var lite strul in i det sista men sju minuter i sex igår fick jag fatt i biljetter. Ståplats... med några tusen på den sektionen.... ytterligare 6000 i hallen... det blir tryck.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 26 september 2007 15:11

Om du har läst tidningarna dom senaste månaderna så har du säkert läst om Madeliene. Den där engelska flickan som försvann när föräldrarna var på semester i Portugal. Det är naturligtivs hemskt på alla sätt att ett barn "försvinner" hur det nu än har gått till.

Jag har ändå drabbats av en viss Madelienetrötthet. Vad är det för "smaskigt" som ger journalisterna energi att skriva om detta barn  veckan ut o vecka in? T o m nyhetsmorgon hakade på för någon vecka sedan och pratade om "fallet". Som sagt, det är hemskt, men finns det andra barn som borde uppmärksammas? Får barn bra stöd i skolan som dom behöver? Fungerar barnhälosvården som den ska? Det blir någon slags jurnalistsmaskighet som styr innehållet i våra nyheter.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 24 september 2007 13:17

Denna vecka händer det. Det som vi alla har väntat på. Vi har lidit oss igenom denna olidliga säsong av oändliga fotbollsrepotag. För många av oss ändras livsfokus. En lidelse börjar spira upp genom kroppen och nya skäl att leva läggs till tidigare funna. Ett ämne som fyller oss med all den hopp och förtvivlan som bara något som riktigt berör oss kan göra. Vi lever.... ännu mer än tidigare. Kanske kan det bäst beskrivas som en våt drömmmmm.

Elitserien börja denna vecka.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 24 september 2007 09:08

Jag prenumererar på ord. Ganska kul faktiskt och lite allmänbildande. Varje dag får jag ett ord på min mail och en bakgrund/förklaring till orden. Ska jag säga något generellt så är det så att många av våra ord har utlänskt ursprung. Här om dagen fick jag ett ord som är ganska nytt. Vet du vad hen betyder? Det visste i alla fall inte jag. Det är tydligen så att sedan 70-talet så har forskare sökt efter könsneutrala pronomen utan att skriva klumpigheter som "hon eller han" eller ta till div omskrivningar. Jag måste erkänna att jag inte kände till problemet men o andra sidan så är jag ingen språkforskare.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards