Alla inlägg under januari 2008

Av johanx - 31 januari 2008 22:51

ifrån 80-talet...


http://www.youtube.com/watch?v=4K1xnVFxfw0&feature=related
 

Ha det gott där ute.

Av johanx - 31 januari 2008 22:46

Vad är det som händer? Eller rättare sagt inte händer. Det här är tredje kvällen som jag försöker skriva ett inlägg men det går inte att spara. Lite synd eftersom jag haft oerhört begåvade reflektioner om den industriella revolutionen. Nåja, detta blir det andra testet ikväll.

Ha det gott där ute

Av johanx - 28 januari 2008 20:51

Testing testing.

Av johanx - 27 januari 2008 10:17

Jaha... så var det då söndag. Jag har inga absolut måsten som ska göras idag men flera saker som jag borde. En av dom ska jag ta itu med efter jag skrivit detta inlägg. Det visade sig vara ett klokt beslut att tvätta bilen igår. Kallgraderna idag hade gjort det omöjligt. Är på synnerligen gott humör idag. Brynäs tog i och för sig väntad seger igår i Luleå men det har ju gått lite skakigt på sistone. Nä, nu får jag samla ihop mig och göra någonting nyttigt.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 25 januari 2008 13:12

Är det egentligen trevligt när personer som jag inte känner kallar mig vid namn?

Jag var på banken idag och träffade en trevlig bank kassörska. Då det inte var första gången så kände hon igen mig och sa, hej xxxxx. Jo, det är väl trevligt att hon säger hej. Det gör jag till henne med men.... Det känns nästan lite för personligt att hon hojtar mitt namn på väg till kassan. Värst på detta är detta finniga telefonförsäljare. Har på kort tid fått erbjudande om pernumerationer på morgontidningar, billigare telefoni och sk herrtrosa. I det samtalet använder dom mitt namn flera gånger. -Jag du vet xxxxx att det här är dom bästa trosor som gjorts för herrar. Jag vill inte va polare med dessa ungdomar och diskutera mina underkläder. Jag förstår att dom lärt sig använda namn på säljkursen men jag vill inte bli kallad med namn.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 23 januari 2008 15:17

Det händer mycket för en del i affären. Jag tänker på det där området som finns exakt innan kassan där kön bildas. Det kan handla  om några meter innan man kommer fram till den finniga tonåringen i kassan som fått sitt första jobb. Denna historia tilldrar sig för ca en timme sedan. En gamal dam stapplar sig fram dom där metrarna och ställer sig i kön. Efter en stund är det dags att ta ytterligare ett steg i kön. Hon sätter kroppen i rörelse men blir avruten mitt i steget av en  väninna som kommer stapplande från ett annat håll. Det givna samtalsämnet blir naturligtivs vädret. Ytterligare en gamal dam kommer från andra hållet (varifrån kommer alla gamla damer mellan kl 12-13 egentligen). Dessa "teamoldgirls" har nu många saker att avhandla. Den första damen kommer nu på att hon för en stund sedan blev avbruten mitt i ett steg och den halvmeter som var då att ta igen i kön har nu vuxit till en meter. Kroppen sätts återigen i rörelse och denna gång sker en förflyttning. Dom två återstående damerna blir snopna vad det tredje "tog vägen" men strax har dom henne inom synhåll igen och så  återuppstår samtalet om om innehållet i senaste "Hänt i veckan". Den första damen bli så exalterad över innehållet att hon helt tappar kontrollen på sin köplats. Raskt betalar människorna framför henne medans hos själv uppsluppet har återgått till vädret som behöver analyseras ytterligare en sväng. (Under hela denna resa står jag efter dessa damer i kö). Med ett ögonkast får jag syn på den nyblivna kassörskan. Man kan se hur hon överväger olika alternativ för att få uppmärksamhet så hon kan genomföra den för båda parter önskvärda transaktionen av varor o pengar. Damen väcks ur sitt väderresonemang av en diskret hostning av den finniga tonåringen. Oj, ropar den första damen ut över halva butiken, är det min tur. Sedan följer en stund med samprat med den finniga kassörskan. Olika vinklingar om hur dyrt det blivit följs av en resume av Anders Lundins framträdande på Skansen här om dagen. Den gamla kvinnan märker inte att kassörskan har obefintligt med bidrag till samtalet och pratar vidare som om "Allsång på Skansen" är det som livet kretsar omkring om man är just.... finnig tonåring. Dom gamla väninnorna däremot kommer med glada inlägg i det ensidiga samtalet.

Själv genomgår jag en helt ny typ av inre kris längst bak i kön. Jag har lunch från mitt arbete och några minuter på mig att uträtta några viktiga ärenden. Jag försöker tänka på annat. T o m Anders Lundin får några tankar innan jag vaknar upp men hela tiden återvänder mina tankar till att hur man kan lösa detta problem. För pensionären är det kanske dagens händelse att prata om Anders Lundin med en ointresserad kassörska. För mig är stresspåslaget stort och jag får börja omplanera min dag för möjligheten försvann att göra dessa ärenden. Jag ser två möjligheter. Förbjud pensionärer i affärerna mellan kl 12-13... eller.... ha en egen pensionärskassa. Här kan dom få dividera i lugn o ro om både hemorodjer och väder. Kanske en/flera sittplatser kan ordnas på den väg som görs lång fram till den utbytta och betydligt äldre kassörskan....

Ha det gott där ute.

Av johanx - 23 januari 2008 08:06

I min morgontidning får jag information om vad tidningsredaktionen anser som viktigt att satsa på i framtiden. Det ska bli någon slags nöjesbilaga på fredagarna om jag läste rätt. Annonsen pryds att en ung person som kallas DJ:xxxx och man får genast känslan att denne person inte kommer att ha det så jobbigt med att betala av studielånen dom närmaste åren. Det är någon slags ytlighet som sprids i tidningvärlden. Hurvida bonde-fredrik har haft sex eller inte hamnar på löpet i våra rikstidningar. Loklat försöker man med all kraft "haka på" denne ytlighet. Ok... allt behöver inte vara det djupaste allvar men jag menar att det håller på att ske en förskjutning och därmed kommer tidningarna att inta en annan roll i samhället. Den "tredje statsmakten" kommer att gå in i symbios med näringlivet istället. Behöver samhället det?

Ha det gott där ute.

Av johanx - 23 januari 2008 07:58

Tack för alla fina kommentarer jag fått om mannen åldrande i underlivet. Det har kommit flera förslag på vad som kan hända. Ett av många förslag som jag lyfter fram här är att det kan bli något läckage. Det låter som en otrevlig histora och jag hoppas att det finns hjälp att få om någon drabbas av det. På något sätt känns detta ämne därmed uttömt.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards