Alla inlägg under mars 2007

Av johanx - 30 mars 2007 10:24

Ikväll blir det utgång. Det kanske inte blir världens mest lyckade kvällar när man gör det men det är alltid trevligt att träffa min kompis. Vi har under en längre tid gynnat ett lokalt beläget bryggeri men nyligen bestämde vi oss för att göra oss mer oemotståndliga med hjälp av drinkar. Så... vi har gjort ett inköp av sprit. Vi köpte mörk rom då vi känkte att det kunde vara något men det blev i stort sett odrickbart. Nu prövar vi med ljusare sorter. Vi behöver mer kunskap. Är det någon som har ett tips på en drinksida på nätet man kan gå in på...???Ha det gott där ute.

Av johanx - 29 mars 2007 15:57

Just nu sitter jag på jobbet och har inget att göra. Jo... det är klart att det finns att göra men jag skulle ringa en person om 15 minuter och nu har det gått 4. Vad sätter man igång på 11 minuter? Inget...? Tänk egentligen vad många stunder det finns i ett jobb där man kastas från det ena till det andra. Fixa det... så ringer någon... så kommer det ett mail man måste svara på .... och så uteblir besöket fast man förberett sig i både tanke o handling. Tänk vad mycket energi som går till spillo... (nu är det 7 minuter kvar).Ha det gott där ute.

Av johanx - 27 mars 2007 15:17

... lyser in i mitt rum här på jobbet. Det är minst 100 grader varmt. Det går inte att öppna fönstret då det är en grymt trafikerad väg utanför. Man hör inte vad man tänker.... o så tänker jag att det är bara mars... Hur blir dettta i juli?Ha det gott där ute.

Av johanx - 26 mars 2007 15:30

... matvaruaffärerna vara öppet till kl 22,00? Är det nödvändigt att köpa en gurka starx före kl midnatt en söndagskväll? Vem har skapat det behovet? Vem är det som inte kan leva utan en liter minimjölk, just då?Är det ytterligare ett tecken på ett stressat samhälle? Hur i helvete klarade våra föräldrar livhanken då matvaruaffären stängde kl 13,00 på lördagarna och var HELT STÄNGD på söndagarna? Det går över mitt förstånd...Köp inga gurkor på nätterna... sov.Ha det gott där ute.

Av johanx - 26 mars 2007 10:05

Visst är det gott med våren. När man var yngre.... inte minns jag att det var så skönt att möta våren. Nu uppskattar man otroligt ljuset och värmen som hör våren till. I höstas grävde jag ner massor av krokusar vid garageväggen. Det är så läckert att se dessa blommor kämpa sig upp genom snötäcket. Vilken kraft. Långkalsonger av... det är vår.Ha det gott där ute.

Av johanx - 24 mars 2007 18:56

Visst är det kul att laga mat. Varannan vecka för man försöka att glimta till då dotter bor hos mig. Nä... allvarligt talat så skulle jag kunna glimta till varje vecka bara man har tid o lust. Men lusten blir klart mindre om man lagar till sig sjävl. Men.... på helgerna är matlagningen mycket lust då dottern är här. I kväll blir det en kycklinggryta. Ska ha i en massa örter o andra kryddor för att få lite sting. Ris till det och en omeleltt. Alltså jag o dottern är barnsligt förtjusta i omelett så vi äter det vare sig det passar eller inte. Kvällens överaskning för mig själv o mitt barn är att jag hittade en spännaden kryddost. Den har jag fyllt två mellanstora tomater med och sedan in i ugnen ihop med omeletten.. och naturligtvis ett.... gott Rioja till det. Ja till mig förståss då... dottern är ju bara yngre tonåring. Hm... jag ser fram emot denna middag.Ha det gott där ute.

Av johanx - 22 mars 2007 19:37

Det var en alldeles utmärkt föreläsning i Västerås. Alexander Perski, en av sveriges ledande forskare på stress. Dels pratade han om vad som händer i hjärnan/kroppen då vi utsätts för stress alltså rent biologiskt. Sedan pratade han om vad vi kan göra för att inte bli stressade. Bl a visade han hur viktigt det är att ha balans i livet. Redan på 1200-talet hade munkarna i klostret räknat ut att man behöver 8 timmars sömn. Man kan arbeta 8 timmar och sedan behöver man 8 timmars vila eller då man gör saker man får enerig av. Han visade en bild från ett demonstrationståg från 1 maj i Sundsvall 1899. Där fanns ett plakat som visade krav på 8 timmmars arbetsdag 8 timmars sömn och 8 timmars fritid. Han menar att många människor idag jobbar och ger full enerig i 16 timmar om dynget och sedan sover (i bästa fall) 8 oroliga timmar. Det mest viktiga om man ska peka på något enskilt är att sova 8 timmar.Ja... sedan var det mycket mer spännande så klart.Ha det gott där ute.

Av johanx - 21 mars 2007 21:33

Imorgon ska jag åka på kurs. Det ska bli kul. Jag har ganska stora förväntingar. Det är en riktig "kändis" inom det område som jag jobbar som ska föreläsa om dom senaste forskningsrönen. Jag ska bara sitta där i tre timmar och suga åt mig av alla klokheter. Har haft en mycket bra dag. Träffade tjejen som skulle höra av sig. Det blev en stor bulle...... och en mycket trevlig pratstund. Vi kommer antagligen att träffas igen. Nu ska jag ladda kaffebryggaren tills i morgon. Det blir till att gå upp tidigt då vi har långt att åka....Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards