Alla inlägg den 18 maj 2007

Av johanx - 18 maj 2007 23:10

Trots att våren var ganska långt kommen den där dagen den 23 maj 2003 så råkade just den dagen vara ganska kallt o blåsigt. Jo... jag mindes att jag något år tidigare t o m fått snö på mitt växthus just vid den här tiden på året. Det var inte regnet som piskade mig i ansiktet när jag gick mot affären som gjorde mig bister... det var att jag tagit ett beslut. Under ett antal år hade jag inköpt div stekpannor. Samtliga med samma resultat liksom kostnad. Efter något år.. så fann man ägget liggande i ena kanten av den panna som då lättast kan beskrivas som att steka ägg i en gruvhjälm. (Jo.. jag är uppvuxen i Grängesberg så därför är denna liknelse naturlig för mig). Jag hade beslutat mig för att för första gången köpa en teflonpanna till det dyraste priset som existerade i affären. Inte nog med det... jag gick till den dyraste affären dessutom. Det där med den dyraste affären är lite svårt att försvara såhär i efterhand men eftersom jag är en synnerligen ärlig kille så ska alla detaljer med. Väl i affären så konstaterade jag att det fanns ett alternativ för ca 600 kr.

-Finns det inget dyrare, frågade jag affärsinnehavaren som gav ett något överaskande intryck av frågan. Han fann sig dock snabbt o lovade att titta på lagret innan jag kom till mina sinnens full bruk.

Det resultatlösa besöket på lagret gjorde att jag slog till på pannan. Alltså stekpannan.  Det visade sig att jag hade kommit den veckan det var halva priset på teflonpannor och att det var så hysterisk kvalite på pannan att han utlovade 10 års garanti. Vad tror ni hände? Inte fan var den pannan något bättre. Efter dryga året låg ägget där i ena kanten och fräste igen. (Har ni tänkt på hur vansinnigt avlångt ett ägg kan bli om man bara steker det på ena kanten. Rullar man pannan (Gruvhjälmen) så blir det liksom runt hela tallriken). Arg och med goda argumet gick jag tillbaka till affären och fick en ny panna. Igår hämtade jag min tredje panna. Detta är min absolut bästa affär. I denna takt har jag hämtat ut 5-6 pannor... 2013.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards