Alla inlägg den 20 december 2007

Av johanx - 20 december 2007 15:45

Det är en datanörd i mina arbetslokaler. Vi ska byta ut datasystemet på mitt jobb och har gjort en beställning hos en frima som ska fixa saken. Här efter lunch ringde en datanisse på dörren. Jag förstod direkt vad han skulle göra. Det var en sådan där finnig tonåring. Ja.. han är säkert inte tonårig längre men det har inte han förstått. Till vardags går han säkert med en keps som är vänd bakfram. Han anser sig säkert ha hittat meningen med (data)livet. Jag har hört honom ringa flera samtal till någon typ av chef. Han rabblar upp nu har jag kopplat in drc:n .... ubben fungerar utmärkt osv. Fullständigt obegripligt för den oinvigde. Rätt som det är kommer någon slags datanördsfråga. Hur har ni tänkt att ni ska ha det med nikken? Ja.. inte fan vet jag. Vet inte va en nikken är för något. Nu har jag stängt dörren till mitt rum. Han får fråga andra om div saker.....

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards