Alla inlägg den 31 december 2007

Av johanx - 31 december 2007 17:28

Tack för alla tänkvärda kommentarer på mitt inlägg om tak. Jag förstår att det berör många.

Med detta inlägg vill jag önska er alla.

ETT GOTT NYTT ÅR.

Ha de gott där ute.

Av johanx - 31 december 2007 10:36

Nu ska jag skriva om något som dom allra flesta människor har i detta land har men ytterst få tänker på eller uppskattar. Det är på något sätt en total självklarhet för många dock inte för mig. Det gäller tak. Ja... tak på huset. Hur skulle livet vara utan tak? Tänk dig en regning natt du ligger där under täcket och det smattrar på taket. Tänk dig sedan samma situation men utan tak? ... just det, då blir det inte så himla mysigt. Tänk att gå omkring med regnställ inomhus för att man ännu inte uppfunnit taket!! Eller att det kommer ett snöfall och man måste börja med att skotta upp en gång från sovrummet till toaletten!! Detta har ytterst få männsikor reflekterat över och skälet är naturligtvis att för många är det en självklarhet att det finns ett ... tak. Jag vill med detta tunga inlägg starta en folkrörelse för att stärka takens status. Det finns en rad frågor att jobba vidare med. Sköter vi våra tak som vi borde? Kan taken göras annorlunda? För att verkligen förstå takens betydelse i våra liv så kanske vi skulle starta ett hotell utan tak där människor kunde hyra in sig en natt. Ja.. nu när vi upptäckt frågan så kanske det finns fler.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards