Alla inlägg den 5 juni 2007

Av johanx - 5 juni 2007 13:22

Tja... eller så kan man ha rubriken "kan barn bli utbrända på fotboll"? Jag tror att det finns en möjlighet att det kan bli så. Min yngsta dotter spelar i ett lag för jämnåriga flickor. Det är lite klent med spelare i laget som är några år äldre (förmodligen utbrända) så hon får ständiga förfrågningar att spela med det äldre laget. Hon blir naturligtvis stolt över den fråga och tackar alltid ja... Här om dagen kom förfrågan att vara med i dam-A- laget. Även där var det dåligt med spelare (förmodligen uppbrända sedan länge) och det är såklart hon tackar ja  till det. Så... nu är det fotboll nästa varje kväll i veckan. Borde jag då säga nej då.... som ansvarig förälder. Jo... visst.. men då får jag också ta en stor konflikt som handlar om så mycket mer än fotboll. Det handlar om att jag inte unnar henne den bekräftelse som det innebär att spela med äldre tjejer. Bl a att säga att hon inte får spela med storasyster som spelar i ett av dom äldre lagen. Men jag vägrar ta mig fan att sälja polkagrisar till damlaget på min fritid.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards