Alla inlägg den 11 juni 2007

Av johanx - 11 juni 2007 13:26

Har du varit på krogen någon gång? Dom flesta av svenskarna har nog det vid något tillfälle och jag gissar att det är lite olika hur vi trivs. I fredags så var jag på krogen här där jag bor. Det var mycket folk. Vädret kunde inte vara så mycket bättre. Det var premiär för sommarkrogen. Det var hur trevligt som helst. Min reflektion handlar om vad som händer när människor får alkohol i sig. Det händer, så klart, en massa saker men jag tänker på två. Dels börjar människor som knappt känner varandra att prata med någon som är bekant och i takt med att klockan går så ökar ljudnivån. Nu tror jag inte det är tiden som gör att blir mer högljutt utan snarare alkoholmängden. JAg vet inte riktigt vad man ska beskriva det som. Kanske kan man säga att alkohol är som ett socialt glidmedel. Helt plöstligt blir dom mest fåniga samtalsämnen oändligt roliga och skrattsalvorna rullar ut över krogen i allt högre decibelltal. Pröva nästa gång du är där. Var tyst i fem minuter och lyssna. En massa människor halvskriker till varandra....

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards