Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Förbjud pensionärer

Av johanx - 23 januari 2008 15:17

Det händer mycket för en del i affären. Jag tänker på det där området som finns exakt innan kassan där kön bildas. Det kan handla  om några meter innan man kommer fram till den finniga tonåringen i kassan som fått sitt första jobb. Denna historia tilldrar sig för ca en timme sedan. En gamal dam stapplar sig fram dom där metrarna och ställer sig i kön. Efter en stund är det dags att ta ytterligare ett steg i kön. Hon sätter kroppen i rörelse men blir avruten mitt i steget av en  väninna som kommer stapplande från ett annat håll. Det givna samtalsämnet blir naturligtivs vädret. Ytterligare en gamal dam kommer från andra hållet (varifrån kommer alla gamla damer mellan kl 12-13 egentligen). Dessa "teamoldgirls" har nu många saker att avhandla. Den första damen kommer nu på att hon för en stund sedan blev avbruten mitt i ett steg och den halvmeter som var då att ta igen i kön har nu vuxit till en meter. Kroppen sätts återigen i rörelse och denna gång sker en förflyttning. Dom två återstående damerna blir snopna vad det tredje "tog vägen" men strax har dom henne inom synhåll igen och så  återuppstår samtalet om om innehållet i senaste "Hänt i veckan". Den första damen bli så exalterad över innehållet att hon helt tappar kontrollen på sin köplats. Raskt betalar människorna framför henne medans hos själv uppsluppet har återgått till vädret som behöver analyseras ytterligare en sväng. (Under hela denna resa står jag efter dessa damer i kö). Med ett ögonkast får jag syn på den nyblivna kassörskan. Man kan se hur hon överväger olika alternativ för att få uppmärksamhet så hon kan genomföra den för båda parter önskvärda transaktionen av varor o pengar. Damen väcks ur sitt väderresonemang av en diskret hostning av den finniga tonåringen. Oj, ropar den första damen ut över halva butiken, är det min tur. Sedan följer en stund med samprat med den finniga kassörskan. Olika vinklingar om hur dyrt det blivit följs av en resume av Anders Lundins framträdande på Skansen här om dagen. Den gamla kvinnan märker inte att kassörskan har obefintligt med bidrag till samtalet och pratar vidare som om "Allsång på Skansen" är det som livet kretsar omkring om man är just.... finnig tonåring. Dom gamla väninnorna däremot kommer med glada inlägg i det ensidiga samtalet.

Själv genomgår jag en helt ny typ av inre kris längst bak i kön. Jag har lunch från mitt arbete och några minuter på mig att uträtta några viktiga ärenden. Jag försöker tänka på annat. T o m Anders Lundin får några tankar innan jag vaknar upp men hela tiden återvänder mina tankar till att hur man kan lösa detta problem. För pensionären är det kanske dagens händelse att prata om Anders Lundin med en ointresserad kassörska. För mig är stresspåslaget stort och jag får börja omplanera min dag för möjligheten försvann att göra dessa ärenden. Jag ser två möjligheter. Förbjud pensionärer i affärerna mellan kl 12-13... eller.... ha en egen pensionärskassa. Här kan dom få dividera i lugn o ro om både hemorodjer och väder. Kanske en/flera sittplatser kan ordnas på den väg som görs lång fram till den utbytta och betydligt äldre kassörskan....

Ha det gott där ute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johanx - 29 september 2011 10:43

På lördag ska jag fiska med min kompis. Det blir en mycket trevlig dag. Framför allt om det blir fint väder. Vi har inte lika mycket kontakt sedan vi båda har "gått in" i en relation. Ni får hålla tummarna att vi får någon fisk. ...

Av johanx - 23 september 2011 11:07

..... det var ett tag sedan jag skrev något här. Visste inte att min blogg ens fanns kvar. Får ta mit en funderare om jag ska ta vid där jag slutade.... ...

Av johanx - 19 april 2008 07:47

Jaha, då var det lördag igen. Jag har lite planer. Först ska jag fixa lite i trädgården innan jag ska skjutsa min dotter till bussen kl 11,30. Hon ska på något slags jätte-konfrimation-fest i Västerås. Själv åker jag till mina föräldrara och hugger v...

Av johanx - 17 april 2008 10:45

Det har blivit dags att redovisa den undersökning som jag haft på min sida. Det visade sig att 211 personer svarat ja på fråga om man tycker att det är bra med tak på bostaden. 23 personer tycker det skulle var roligt att pröva utan tak. 276 tycker...

Av johanx - 16 april 2008 21:41

Hallå där kära vänner. Idag ringde en kompis till mig o undrade om jag helt lagt av med att skriva i bloggen. Nja... jag gav upp  därför att det inte gick att spara lite längre inlägg. Kanske är det bättre nu? Kanske ska man göra ett försök igen? Ja....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards