Alla inlägg under januari 2008

Av johanx - 22 januari 2008 21:56

... dag kära läsare kommer jag att förklara vad 27,1 betyder. Snart.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 22 januari 2008 13:01

I min sociala krets av människor där jag rör mig har det kommit upp ett ämne, vaginal föryngring. Det var en av våra kända veckotidningar som skriver om hälsa som lyfte detta viktiga ämne. Det visade sig att det fanns mer kunskap att tillgå i min bekantskapskrets. För en tid sedan hade också ämnet lyfts i en reklamfinaniserad tevekanal. Eftersom jag nu förstått att kunskapen om detta ämne är betydande i vårt samhälle så har jag istället valt att ägna några tankar åt mannens åldrande i denna del av kroppen.

Jag får erkänna att jag tidigare inte ägnat frågan särksilt många tankar. Inte ens insett att det var ett problem. Hur skulle mannens föryngringsbehov se ut? Tja... det beror väl egentligen på ur åldrandet ser ut. Vad händer...? Kan det tänkas att med åren blir det behov av något slags punglyft? Kan man tro att apparaten behöver "riktas upp" på något sätt? Att busken med tiden blir ganska sliten och div åtgärder kan komma i fråga? Ja... frågorna hopar sig och jag som inte visste att det var ett problem.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 18 januari 2008 13:53

Jag tog en lunchpromenad på sta´n idag precis som jag brukar. Man knallar runt en stund och får lite frisk luft och några andra intryck. Väl tillbaka på jobbet så blir jag plötsligt att tänka på en skylt jag gick förbi. Läste jag egentligen rätt? Det var en skylt som stod utanför en affär det man säljer en massa saker till kvinnor för att dom ska bli vackrare och lukta gott. Överst på skylten stod det "I mån av tid" sedan fortsatte det (och det är här jag blir osäker) "sjävlplockning av ögonbryn 90 kr". Kan det verkligen stämma?

Ha det gott där ute.

Av johanx - 15 januari 2008 22:06

Det var lite omtumlande idag. Jag har sett en bäbis som var några timmar gammal. Oj, det är inte utan att man blir att fundera lite vad som är viktigt i livet. Hon bara låg där. I sin glasbädd så man kunde titta på henne från alla håll. Sa inte  så mycket. Det kanske var jobbigt att komma ut? Hur känns det egentligen att ha kläder på sig för första gången? Ja... inte minns jag. Är det skönt att kunna sträcka ut benen ordentligt? Jo jag tänker förståss att det är lite trångt i alla fall. Kan man liksom ha ett bäbisperspektiv... på hur man uppfattar världen efter några timmar. Lite svårt är det. Referensramarna måste vara något begränsade på hur livet är på utsidan. Det kanske är så att man bara är.

Ha det gott ni på utsidan.

Av johanx - 12 januari 2008 10:31

Jag får lov att erkänna att jag varit lite slö när det gäller städning den senaste tiden. Det blir så ibland. På ett sätt tycker jag det är rätt att följa sin lust. Livet innehåller alldeles för många måsten. Att jag inte har städat i mitt hus på ett tag syns på olika sätt. Mest på det sättet att det finns saker på massor av ställen där det inte ska finnas saker. Jag är lite av expert att bara lägga ifrån mig. Tänker att det kan ligga där så länge så kan jag fixa det sen. Detta sen blir........ långt senare. Idag fick jag ytterligare ett exempel på att det är dags att göra någonting åt ordningen i huset. Sedan några dagar (?) har jag inte plockat upp i vasken i köket. Det blir lite saker som blir liggande efter man lagat mat eller spolat av tallriken. I morse upptäckte jag en svart prick som liksom hängde över dessa blivande kompostrester i min vask. Först tänkte jag att nu är det nog dags att ta tag i det där med synundersökningen igen. Det var 5 år sedan sist och en till min närstående person påtalar hela tiden behovet av någon anledning som jag inte riktigt (vill) förstå. Men sedan tittade jag närmare. Det visade sig ett en spindel inte hade ägnat sig åt samma aktivitet som mig under natten. Den lilla svarta pricken var i full färd att bygga en nät över den blivande komposten. Vad att göra? Jag spolade kallt vatten på pricken. Den dök omedelbart och klamrade sig fast vid ett skal från en apelsin. (vänta nu... det var väl mer än en vecka sedan jag åt apelsin... hm..? Jag lät vattnet rinna och när detta monsunregn upphörde såg jag pricken raskt gömma sig under några stabila potatiskal. Där befinner vi oss nu. Pricken torkar sig och jag lägger upp nya strategier. Suck jag måste nog städa lite.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 12 januari 2008 10:21

Slötittade på texttv nu på morgonen. Precis som jag brukar göra när jag ätit frukost och ska inta min första kopp kaffe för dagen. Här visade det sig att det fanns stora nyheter. Föreningssparbanken eller Swedbank som dom heter nu för tiden skulle börja med lördagsöppet på försök på några orter i Sverige.  Någon på banken hade fått den oerhört begåvade ideén att kunderna kanske vill träffa en människa. Detta låter mycket trevligt. Om jag minns rätt så funderade även Handelsbanken på att också börja ha öppet på lördagarna. Även dom hade funderat på att en kund kanske vill träffa en människa. Jag tror på människor..

Ha det gott där ute.

Av johanx - 9 januari 2008 13:29

Det rullar på ganska bra.... det där med att börja jobba efter helgerna. Det var otroligt skönt att vara ledig över jul o nyår. Det skönaste var att ledigheten gjorde att man hade energimässigt utrymme för att ta hand om andra saker. Det gjorde jag. Nyår var trevlig och julen var väl också trevlig men den kunde jag lika gärna hoppa över. Nu är jag alltså tillbaka på jobbet igen och det känns ok. Har ännu inte börjat tänka på att det är sex månader till min sommarsemester. Då.... känns det ju lite långt dit....;)

Ha det gott där ute.

Av johanx - 7 januari 2008 13:28

För flitiga läsare av min blogg vill jag berätta att mina cowboyboots har kommit. Som du kanske minns köpte jag ett par för 2000 kr i oktober som gick sönder på några veckor. Nu har dom nya skorna kommit. Jag ber till den allsmäktige skoguden att dom håller...

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards