Alla inlägg den 26 november 2007

Av johanx - 26 november 2007 13:46

Det är märkligt hur modet växer fram. Varför blir just vissa kläder, prylar o s v mer i ropet? Jag brukar ha en viss näsa för sådant. Åtminstone vad gäller herrkläder men min reflektion nu gäller ett damplagg. Kalasbyxor. Du vet säkert vad jag menar. Har något diffust minne av barnkalas när jag var liten där tjejerna hade otroligt färggranna saker på sina DÅ smala ben. Här tycker jag mig märka att vi står inför kalasbyxans återtåg. Allt fler ben rör sig på sta´n i detta åtsittande plagg. Man ska väl aldrig säga aldrig men jag är oerhört glad att det än så länge är på dambenen som dessa plagg återfinns. Har förstått att det finns varianter på denna klassiker. Något som kallas stay-ups eller något liknande. Där har någon begåvad person klippt av grenen och istället fått två extremt långa strumpor i detta material. Jag måste dock erkänna att om jag möter en dam på sta´n så är det svårt att veta om det är det ena eller det andra. Hurvid det finns en variant där man även klippt av fötterna på detta plagg låter jag vara osagt. Förmodligen finns det något slags rörlik konstruktion till försäljning. Min reflektion gäller alltså att detta plagg kommer att bli ett starkt inneplagg i vinter. Om du känner till företaget som tillverkar dessa articklar... köp aktier!

Ha det gott där ute.

Av johanx - 26 november 2007 08:49

Tittade ut i morse och..... det var alldeles vitt. Herregud va snön vräker ner. Kanske borde jag har samlat ihop mig och gått ut o skottat med det var det hade förmodligen inte märkts eftersom det vräker ner så mycket. Jag hoppas min stora katt klarar sig. Han gick ut vid sex tiden och jag hade trott att han skulle vara tillbaka när jag åkte till jobbet men.... nej. Jag har haft en mycket bra helg. Träffat två viktiga personer i mitt liv och tillbringat viktig tid med dom. Kanske inte gjort sådär väldigt mycket utan mest varit. Nu ska jag ta mig an denna arbetsdag. Det är inte så förtvivlat mycket att göra. Det känns lagom...

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards