Alla inlägg under november 2007

Av johanx - 20 november 2007 11:26

Eftersom trycket, från er läsare,  är hårt i denna oerhört viktiga fråga så kommer jag här med en liten rapport om mina skor. Efter samråd med en viktig person bestämde jag mig för att tagga ner när jag besökte skomakaren. Jag hade tänkt att prata om jorden undergång och livets jävlighet i största allmänhet men nu blev det en annan strategi. Det blev mer som jag ville ha hans expertutlåtande och vad som kunde göras. Jo, jag blev tagen på allvar. Genast kunde han konstatera att skon var felkonstruerad. Jag hade gått omkring med någon slags stålskena i hålfoten som satt hel fel. Han skulle genast kontakta tillverkaren men flaggade för att spanjorerna i andra änden av telefonledningen hade en viss "manjana" inställning till omvärlden. Nåja, jag skulle höra av mig i slutet på veckan för vidare information. Självklart kommer den informationen att komma mina vetgiriga läsare till del.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 19 november 2007 20:10

Idag är jag upphetsad. Det är av två skäl. Om vi börjar med det negativa så är jag så förbannad på mina nya skor. För några veckor så köpte jag mina livs dyraste skor. Ett par cowboysboots för nästan 2000 kr. Jo, gillar modellen och det skulle vara handsydda spanska skor. Köpte dom hos en skomakare som visade att han hade lika dana som han köpte 1976. Dom såg fina ut..... Ok, tänkte jag. Det kanske inte blir så förbannat dyrt om dom håller i drygt 30 år.... Nu har jag haft bootsen i ca 3 veckor och sulan har spruckit rak av. Fan... har ägnat den senaste timmen åt att leta efter kvittot men det kändes lite så förbannat angeläget när exemplet höll i 30 år. Ska gå tillbaka med skorna i morgon och det blir ett mycket allvarligt samtal.... Det blir ett frispel om jag inte få nya skor.

Det andra skälet är  mer trevligt. Imorgon åker jag till Västerås och tittar på Lars Winnerbäck. Det ska hur trevligt som helst. En fantastisk man men sina texter. Såg honom två gånger i fjol. Jag räknar med en höjdarkväll...

Ha en det gott där ute.

Av johanx - 18 november 2007 09:12

Det är en härlig morgon. Det är takdropp ute precis som om det vore i mars. Gårdagen ägnades åt att skriva ett reflektionsprotokoll. Flitig läsare av min blogg vet att jag går en högskolekurs och min lärare ser ut som en bäver. Så... för att få poängen och göra bäverkvinnan glad så ägnades hela dagen åt studier. Det var skapligt intressant fast motivationen var så låg. Kvällen förflöt i en skön känsla. Brynäs viktoria i Örnsköldsvik kan få vem som helt på bästa möjliga humör. Denna dag ser inte heller så dålig ut. Först blir det en stund vid datorn. Ska göra färdigt protokollet från igår så jag kan maila in det. På eftermiddag ska jag på storsång. Det är flera körer som träffas o sjunger. Förhoppningsvis blir det kul.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 17 november 2007 23:06

Jag blir så fruktansvärt glad när Brynäs vinner...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 16 november 2007 22:01

Tämligen trött.... oinspirerad..... fulltsändigt utan uppslag.... fantasilös. För mätt för att tänka.... förvirrade funderingar utan början o slut. En skaplig film som kanske började för några minuter sedan. En katt på rymmen som vägrar lära sig gå in genom kattdörren jag köpte för dyra pengar. Borde man blogga då? Nä...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 16 november 2007 14:21

Jag blir så ledsen när Brynäs förlorar......:(

Ha det gott där ute.

Av johanx - 15 november 2007 15:18

Erfarenheten liksom stjärnorna vägleder människor först mot kvällen....

Ha det gott där ute.

Av johanx - 15 november 2007 11:50

Jag ska på föräldramöte ikväll. Min dotter går i 8.an och det är syfröken som vi ska träffa. Förra året så satt vi där bland alla symaskiner och förde ett samtal. Det gick till på det viset att alla lärare hade skrivit ett litet omdömme för sitt ämne och hur min dotter fungerade. Några gånger var det mycket motsägelsefullt. Det kunde inledas med att min dotter var bra på att skriva och prata. Avslutas med att hon måste träna mer på att formulera sig i ord och skrift. Det som var bedrövligt var att syfröken inte visste ett ord mer än av som stod i dom omdömmen som vi fått hemskickat till oss innan. Det blev ett platt samtal om hur det var i skolan. Jag hoppas det blir bättre i kväll.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards