Alla inlägg under november 2007

Av johanx - 1 november 2007 15:48

Så har jag då fått ytterligare ett bevis på ojämlikheten i samhället. Hur man som pappa till en barn blir "bortkopplad" av samhället. Min yngsta dotter är skriven hos mig. Självklart har skolan både min adress och telefonnr. Det är naturligtvis ok att skolan höra av sig till modern men vad tror ni händer? Man hör ALLTID av sig till mamman. Min tjej går i 8:an nu och om jag räknar från dagis så har det kanske hänt vi tre tillfällen att jag blivit kontaktad inför möten. Alla kontakter av  alla dom kvinnor som jobbar inom skolan och dagisfröknarna sker till en annan kvinna. T o m ev post skickas i första hand till modern. När jag ett antal gånger påpekat att det går att skicka två brev vara av ett går till pappan så blir alla förvånade och sedan sprids skammens rådnad över ansiktet. Men löfet om förbättring kommer så ett brev men sedan faller det i glömska att det KAN finnas ytterligare en anvarsfull förälder utöver modern runt ett barn. Jag ger upp.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards