Alla inlägg under mars 2007

Av johanx - 13 mars 2007 10:42

I varje äldre person finns en yngre person som undrar va fan det var som hände...Ha det gott där ute.

Av johanx - 13 mars 2007 09:01

Jag har blivit ombedd att skriva några rader om hur det känns efter en förlust. Ja... ingen kan väl ha undgått att känna till att HV71 lyckades få iväg några slumpskott mot Brynäs igår. Det känns tomt. Den vackra symfoni som Brynässpelet är förstördes av ett sixpistol bröl. Finess.. skönspel.... inteligens fick stå tillbaka för Jämtins huggande med klubban. Men jag tror på kärleken... det vackra. Därför kommer Brynäs att segra till slut. Liksom en bra rysare låter man alla finnar som spelar hockey i småland tro att det finns möjligheter. Med sin underlägsna hockeyskolning kommer dom smålänska finnarna att förstå verkligheten på fredag.Ha det gott där ute.

Av johanx - 12 mars 2007 13:55

Jag har blivit ombedd att komma med ett TV-tips. Här kommer dagens TV-tips. Har du kanalen så skaru så klart titta på HV-Brynäs ikväll. Du får möjlighet att se en av världens bästa juniorer innan han försvinner till NHL. Att se Brynäs spela är som att se skön konst. Nästan i klass med en Mozartsymfoni... Symfonin börjar kl 19,00.Ha det gott där ute.

Av johanx - 11 mars 2007 20:39

.. jag har blivit ombedd att skriva lite detta med att vara singel o kille. Tja... jag lever ett oförskämt bra liv. Var lite orolig hur ekonomin skulle bli när jag blev singel men... inga problem. Det blev utrymme i mitt liv att bygga uppe en vänskap med en killkompis. Tänk, det har jag inte haft sedan jag gick i högstadiet på det sättet. Att gå igenom en skiljsmässa var, så klart, en livskris men tänk vad man lärde sig om sig själv. Varför har man inte lärt känna dom sidorna tidigare? Nåja, bättre sent än aldrig. Tänk... vad mycket tid man fått som singel. Tid som man är hur fri som helst att göra vad man vill med. ok, varannan vecka är det fotbollsträningar o div men dom andra veckorna. Tja.. nu har det gott några år. Det kanske skulle bli jäkligt stökigt att släppa in någon i sitt liv. Hm... nä, än så länge tror jag att kärleken verkligen är oöverträffad som dimension i livet. Men det är klart... man blir lite kräsen. Det kommer mer tankar sedan i detta ämne.Ha det gott där ute.

Av johanx - 9 mars 2007 22:39

Nu pratar vi inte lappkåta.... Har funderat lite om detta med nyheter. Vem bestämmer vad som är en nyhet? Är det som står i dagstidningarna verkligen nyheter. Om dom är det vem har valt ut just dom? Blir så oerhört trött på media som blir en slags ankdamm för personer med ego. I detta mediabrus måste man såklart sticka ut. Största tuttarna ger förståss rubriker och.... Vip-kort. I dagens expressen ges ytterligare ett exempel på 15 min i ramljuset. En krönikör hävdar att Pingstvänner är kåtare än andra. Ja.. han kanske har "testat" det med en massa pingstvänner. Han han kanske jobbar åt pingstvännerna. Troligtvis vill han göra sig ett namn... Jag blir så trött.Ha det gott där ute...

Av johanx - 9 mars 2007 15:20

Så var det då fredag. Denna dag i veckan som är inledningen på helgen. Ikväll ska jag göra... ingenting. Det har varit full rulle i veckan. Varit till Gävle en kväll på hockey o kom hem mitt i natten. Jobbade till kl 19 igår o sedan full fart men älsta dottern till farfar o farmor för att se nästa match i en kanal som jag inte hade. Nä... just ikväll ska jag gör ingenting. En god gryta ska jag svänga ihop. Äta måste man ju. Kanske ska jag ringa min kompis...Ha det gott därute.

Av johanx - 7 mars 2007 09:11

Jag kan inte prata ordentligt idag. Kraxar som en kråka. Så otroligt spännande det var igår. Skrek som en galning på ståplats. Vilken skön seger mot HV igår. Ha det gott där ute.

Av johanx - 6 mars 2007 14:35

Vad är det egentligen som skapar vårt oberoende som individer? Eller känslan av oberoende. Är det att vi har ett gott jobb som vi tjänar mycket pengar på? Är det att vi är duktiga i någon idrott? Kan det vara att vi kan få detta oberoende av någon annan... någon vi lever med till exempel? Kan utblidning ge oss oberoende? Går det att bli oberoende i en relation? Vill vi verkligen vara oberoende?Tja....Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards