Alla inlägg under april 2007

Av johanx - 6 april 2007 09:39

Den som aldrig sett en råtta har överdrivna föreställningar om dess storlek, men en råtta blir sällan mer än två gatstenar, inklusive svans.De gula tänderna växer flera centimeterper år och har en hårdhet som kan jämföras med stål. När råttan biter i elektriska kablar, vilket den gärna gör i sin jakt på mat, blir gaddarna som ett slags tändplån. Det finns beräkningar som hävdar att 25% av alla bränder i USA startar på det sättet. Det äter gärna ost o äggröra men avstår om det istället kan välja persikor och kålrötter. Som dom överlevare dom är så kaliberar dom sina smaklökar till dom förutsättningar som finns. Råttor som bor i närheten av asiatiska krogar föredrar sådan man framför det franska köket i vise versa. Det gillar jordnötssmör och älskar att dricka öl. När råtta inte äter (möss knaprar- råttor frossar) då förökar den sig. En hane kan sätta på tjugo gånger om dagen. Han fortsätter långt efter det att honans intresse svalnat. Ja.. hon behöver inte ens vara vid liv för att duga som värd för hans drifter. Utkonkurrerade hanar kan bilda bögkollektiv....Tja så kan man inleda en bokrecention. Åsa Lindborg..Ha det gott där ute.

Av johanx - 5 april 2007 13:54

.. önska alla en Glad påsk.

Av johanx - 5 april 2007 10:35

Det är väl mer eller mindre en pågående debatt om detta med aktiva pappor eller inte när det gäller föräldraskapet. Aktiva.... både om föräldrarna är skilda eller inte. Jag vill påstå att det inte är så lätt att vara en aktiv pappa även om man kämpar hårt för att vara delaktig. Det hela bygger på att "all" information går till mamman. Jag har några egna exempel. Inom sjukvården jobbar det till mycket stor del kvinnor. Vid ett tillfälle så behövde min dotter ha en kontakt med sjukvården. En hel del information behövde förmedlas till föräldrarna. Tider när undersökningar skulle ske, vad olika undersökningar syftade till m m. Tror ni att kvinnorna inom sjukvården ringde upp pappan då eller skickade brev? Nej.. så klart inte. När jag fick klart för mig att all information gick till mamman så ringde jag till flera avd på sjukhuset och förklarade att jag var vårdnadshavare och dottern bodde hos mig varannan vecka och att jag var en mycket aktiv pappa som brydde mig om mina barn. Jag både bad och krävde att få all information fortsättningsvis. Lämnade adress o telefon nr. Vad tror ni hände? Jo.. man fortsatte att ringa till den ena vårdnadshavaren (mamman). Det nya var att man skickade två brev till mamman.Det är lika inom skolan. All info går i första hand till modern. Efter några år ger man upp som pappa att han den där fullständiga delaktigheten om sina barn. Det blir en slags "kvinnomaffia" som inte går att påverka. Ha det gott där ute.

Av johanx - 4 april 2007 11:40

.. va många trevliga damer det finns. Jag har varit singel i flera år nu och börjar bli bekväm med det läget. Tänk.. vad lyxigt att bara ha sig själv att ta hänsyn till men visst... är det större att leva i en kärleksrelation... så jag spanar. Tänk vad många trevliga tjejer det finns. Så många som är singlar och fulla kärlek. Kloka tjejer som säkert har mycket att ge i en relation. Men när jag reflektera över dom tjejer jag möter så blir jag noll berörd. Våra möten väcker absolut ingenting. Titta i smyg på klockan och funderar över hur jag ska runda av. Nåja, det kanske är tur att allt inte går efter några förnuftsprinciper. kärleken har väl aldrig någon förklarat i vad den består till 100%.Ha det gott där ute.

Av johanx - 1 april 2007 22:14

.. förtjänar några rader. Vilken fantastiks kille. Kan han vara dagens Mozart? Jag tror det. Han är en fantastisk betraktare. Det blir aldrig nerlåtande när han skriver om människor han möter. Vackert beskrivande på ett sätt så... man kan ibland känna igen sig men alltid förstå en tanke bakom. Läste på hans hemsida att det är ny skiva på gång och en turne till hösten. Jag ser fram emot det.Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards