Alla inlägg den 8 september 2007

Av johanx - 8 september 2007 19:06

Idoga läsare av min blogg har tidigare läst om den koppling som finns mellan barnidrott och utbrända föräldrar. Hur man tvingas sälja polkagrisar... bingolotter... och skjutsa helg efter helg till div matcher. Ska man vara säker på att inte koppla av på sin fritid så är ett säkert sätt att låta sig "dras in" i barnens idrott.

Det var men med förhoppning om något annat jag såg fram emot min dotters val att konfrimera sig. Det är lugnt... trodde jag. Kyrkan har stålar och hon kanske får lära sig något bra utan att man som förälder ska ansvara för allt. Det visade sig vara ett totalt misstag av mig att tänka så. Direkt startade man med ett "lära-känna-varandra läger". Det behövdes föräldrar som ställde upp som ledare. Nåja, det struntade jag i o trodde kusten var klar. Nä... nu har dottern släpat hem en massa kakburkar. Det ska säljas kakor i grannskapet för att få in pengar. Jag ser med fasa fram emot att nästa steg är bingolotterna ska dyka upp. Fick i veckan hem ett brev. Till målsman för XXXXXX stod det. Det var alltså till mig. Jo.. här får jag information om en massa aktiviteter i kyrkan. Totalt 9 stycken under september. Det är allt från högmässor till att vi ska samla ihop grönsaker. Det oroar mig att den kalender vi fick bara sträcker sig september ut. Det kan vara så att kyrkan tänker skicka mer information om nya förväntningar. Jag vill inte....  jag är inte med i kyrkan... jag tänker inte bli utbränd på vare sig kyrkan eller fotbollen....

Ha det gott där ute.

Av johanx - 8 september 2007 10:32

Jag har sovit ovanligt gott i natt. Det är förmodligen denna energitömmande vecka som gjorde sitt. Jag hade någ lite minus på sömnkontot. Vad ska jag göra idag då? Jag har inget större aning och det känns skönt. Någon form av motion måste jag genomföra och någon föda måste inköpas men sedan..... Det ser lovande ut på regnfronten. Kanske kan man hoppas att det utvecklas till dagsregn och därmed blir filten i soffan och brasan i spisen ett givet innehåll i mitt liv. Kanske kan dagen innehålla även något trevligt möte. Det känns skönt att dagen får forma sig själv när man lever med en kalender som styr varje dag o minut under arbetsveckan.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards