Alla inlägg den 18 september 2007

Av johanx - 18 september 2007 11:22

Igår började jag en Högskolekurs i rehabilitering. En sådan där underbar historia på distans. Två överamitiösa kvinnliga medelålders lärare hade gjort längsta möjliga litteraturlista i sin iver att inte missa något. Mycket av kontakten ska ske  via datorn. Detta underbara system där allt fungerar på papperet och inget i verkligheten. Jag skulle registrera mig igår med en "nyckel" jag fått hem i brev. Självklart fungerade inte det. Lyckads ändå ta mig fram till någon form av registreringssida men där framkom att det fanns inga kurser som började just nu och därför kunde man inte ens försöka registrera sig. Eftersom jag tidigare pluggat så lyckades jag ta mig in på skolans internsystem. Där hälsades jag välkommen till en kurs med start höstterminen 2005. Jag blev så glad. Följde instruktionen och skickade ett mail till supporten på skolen igår efm. Självklart har jag inte fått några svar. Det var så kul den första kursdagen. Allt material som visades skulle läggas in på internsystemet. T o m Post-it lapparna. Hur fan går det till? Någon slags scanner? Det är så förbannat enkelt att säga att alla uppgifter  finns på nätet. Så här långt har jag lagt mer tid på att få något att fungera på nätet än vad jag har lagt på studierna.... Suck.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards