Alla inlägg den 12 september 2007

Av johanx - 12 september 2007 23:02

Skolan har hör av sig. Det kom ett massutskick via  maillistan att det var dags för någon slags föräldrasamling såhär i början på terminen. Det fanns med en inbjudan till en bowlingkväll bland alla bilagor i mailet. På måndag kväll är det obligatoriskt för eleverna att delta i bowlingen och frivilligt för föräldrarna. Enligt utskicket skulle någon utbränd förälder baka 7 sorters kakor, kaffe, saft m m, m m. Jag tog upp det med min dotter att vi kanske skulle bowla tillsammans  denna kväll med skolan och andra föräldrar. Jag fick en mycket vädjande blick från henne. Hon förklarade att jag absolut inte behövde gå. Det skulle ju bli pinsamt. Så... hur ska man göra? Tydligen är hela ens uppenbarelse pinsam i dom flesta sammanhang. Ska man bespara barnen denna pinsamhet?  Man är fan inte pinsam när man ska följa med till köpcentrat med tjockast möjliga plånbok... då går det bra. Jag får fundera lite på det där med bowlingen....

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards