Alla inlägg den 15 september 2007

Av johanx - 15 september 2007 18:28

.. Sa Martin Luther King och jag tror det är viktigt att ha drömmar. Jag har flera drömmar varav jag har tänkt skriva om en här. Har du druckit ett rött Riojavin som heter Montecillo? Det är otroligt prisvärt, kostar runt 75 kr på systemet. Liksom nästa alla andra Riojaviner så finns det så mycket smak. Den har stor kropp och ska drickas till mer kryddstark mat. Gärna grillat.... gärna mycket vitlök. Jag är ingen vinexpert alls men har förstått att Rioja är en dal i Spanien. I närheten finns andra dalar där man odlarvin. Min dröm är att åka ner till Rioja och helt enkelt vara där. Skaffa sig något form av fortskaffningsmedel och åka mellan gårdarna som odlar Riojavin. Provsmaka alla Riojaviner. Beställa hem några lådor... Dricka mer Rioja... tills man är nöjd. Att liksom bara vara där bland det goda vinet.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 15 september 2007 11:39

Jag mår bra.... Solen skiner, jag har sovit någorlunda gott och ja... jag mår bra. Det blev ett fint möte igår som man bär med sig. Jag gillar att ha dagen oplanerad så det är lite oklart vad jag ska hitta på. Det blir ett litet ryck i trädgården. Det börjar bli dags att plocka bort en del växter som gjort sitt under sommaren. Om det torkar upp ordentligt så kanske jag kan klippa gräsmattan för sista gången. Jag ska också försöka ta mig iväg till träningslokalen. Det där med träning tappade jag bort i våras men nu vill jag hitta tillbaka ordentligt. Har också haft ett långt telefonsamtal med min bäste vän. Han har varit på en resa så det var trevligt att prata en stund. Nä... nu får jag knalla ut i trädgården.

Ha det gott där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards