Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av johanx - 2 oktober 2007 20:21

Blicken är absolut klarare. Den där klumpen i magen försvann i ett klick. Känner en ny mening med livet. Katten ser mer välvårdad ut. Mozart låter aningen bättre på stereon. Brasan värmer mer i kaminen. Mitt ostädade kök är inte så farligt nu... Kan t o m smälta att Brynäs förlorade igår. Tja.. det känns bra att äntligen ha skickat in min första uppgift till Högskolan. I morgon vill jag göra någoting helt annat än o sitta o svettas med ett "måste". Min kompis yrade något om en resa för att kolla på bilar. Jag hoppas den blir av.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 2 oktober 2007 18:58

Har surfat runt en stund på nätet utan mål. Det blir en slags avkoppling. Ungefär som att zappa på tv;n. Sedan en stund är min blick fastnaglad på en porslinsälg som står i mitt fönster. Den har röda "byxor" och en slags grön "tröja". Men sin kraftigt vindögda blick fångar den min uppmärksamhet. Älgen ler... Varför den ler vet jag inte. Kroppen är liksom fastkopplad vid en minikruka. Varje år brukar dottern köpa någon liten blomma med anknytning till julen. Varje år så dör samma blomma strax efter jul. Överst har älgen en grön mössa och vita horn. Det fråga som växer är varför... varför köpte jag en porslinsälg?

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards