Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av johanx - 30 oktober 2007 13:10

Ibland tror jag att man kan vidga sitt eget liv genom att reflektera över hur andra har det. Har du någonsin funderat över hur det är att vara en älg? En del i vårt avlånga land kanske har det men jag gissar att dom flesta har det inte. Vilka frågor är då värda att ställa i ämnet?  Tja....  hur känner en älg glädje t e x . Man kan ju ana hur det går till i brunsttider men annars då? Kan man tänka att det är när man kommer till den där gläntan i skogen med perfekt bete. En liten höjd intill att lägga sig och vila på efter maten.... Eller ilska över att någon djävel har betat av det mesta och det finns bara lite halvvissna strån i kanten. Kan man tro att vädret spelar roll? Jag menar vissa beröringspunkter finns ju när dom ändå lever utomhus hela tiden. Tänk bara på hur just det är... om man själv skulle leva utomhus? Tänk om husen inte hade tak idag. Hur skulle det vara då? Ja.... erkänn att det finns lite att fundera över när man vidgar sitt tänkande...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 30 oktober 2007 08:44

Jag har just blivit kallad "när nog idiot" på denna blogg. Det är i mitt inlägg om Jan Stenmark tidigare som väcker detta behov av klagörande hos läsaren. Jan Stenmark är ett geni får jag vet med stor tydlighet. Jo.. det kanske är så att Jan Stenmark är ett geni och jag en idiot. Det har aldrig varit en fråga för mig. Jag blir lite osäker på vad jag ska göra med denna nya kunskap om mig själv. Det kanske märks på andra sätt än i denna blogg. Min chef har inte sagt något på jobbet men det torde väl vara en tidsfråga innan det lyser igenom. Chefen kanske förbereder sig som bäst hur samtalet ska  läggas upp. -Hör du lille vän, nu är du slutgiltligen avslöjad som en helt inkompetent medarbetare. Vi kan bara se att du har en framtid som gemsorterare på detta kontor.... Vilken himla tur att jag fick en skaplig löneökning förra veckan...

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards