Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av johanx - 15 oktober 2007 09:34

Jan Stenmark är en obegriplig person......

Jag brukar köpa aftonbladet varje dag. Det är en vana som jag haft sedan många år tillbaka. På kultursidorna brukar det finnas ett inslag nästa varje dag som Jan Stenmark har gjort. Det är en serieruta eller en bild eller en tavla och nästa alltid är det en eller flera pratbubblor i bilden. Jag betraktar mig som en någorlunda normal person. Visst finns det säkert dom som skulle kunna beskriva en o annan knepighet i min person men jag har rösträtt och ingen förmyndare. Men däremot begiper jag nästan aldrig Jan Stenmarks poänger. Antingen har han inte rösträtt och förmyndare eller så rör han sig på en helt annan begånvingsnivå. Dagens bild år ungefär lika obegriplig som tidigare. Det är en bild på en kvinna som sitter på en gräsmatta och har en affisch med en bild på en häst framför sig. Hon pekar på hästen med ett leende. Dagens pratbubbla säger: Det här är manken, sa Kajsa och sedan på skoj: Hästens Portugal.

Vad är poängen? Vad är det jag inte fattar?

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards