Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av johanx - 9 oktober 2007 19:25

Så har jag då träffat bäverkvinnan från högskolan hela dagen. Jag får att erkänna att det blev en ganska bra dag. Jag trodde jag var först i landet med att mynta namnet men det visade sig att Mona Sahlin var först http://www.aftonbladet.se/nyheter/article476192.ab

Jag hade bestämt mig för att visa tänderna. Det kan synas som en risk att visa tänderna för en bäver men jag hade bestämt mig. Jag ifrågasatte en del av kurs innehållet. Till skildnad från vilda bävrar (jag är inte säker på att hon är tam) så blev hon röd i ansiktet. Det var uppenbart att hon inte tänkt igenom varför vi hade det kursavsnittet med i kursen. Nåja, vad skulle jag göra? Hon tog bakdörren i diskussionen och lovade att ta med mina synpunkter till kursledningen. Därmed var samtalet slut. Det var en professor med på kursdagen. Det gladde mig också att jag hade en reflektion som han inte kunde svara på. Man tänker ju sig att en professor på ett område kan svara på i princip allt inom det området.

Jag hade en mycket trevlig lunch. Tja... det har varit en mycket bra dag.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards