Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av johanx - 7 augusti 2007 20:01

Det har varit en vädermässigt fantastisk dag. Det har varit en arbetsmässig katastrofdag. Vad tror ni jag har gjort?  Jo... arbetat så klart. Från kl 08,30 så har jag varit igång med veden.  Det har gått bra men solen har fört in en helt nu svårighet .... en olidlig värme. Det är svårt att säga vad jag har hunnit med av vedhögen. Om man tänker positivt så kanske man kan säga 25% ... men då får jag nog vara väldigt positiv. Däremot var det positivit att få ett trevligt besök under arbetets gång.


Imorgon är det en ohyggligt viktig dag. En dag som jag har med en barns hjärta längtat till. Det är Brynäs första match. I Hedemora... mot CSKA Moskva. Jag o mina flickor åker dit o skriker livet ur oss...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 7 augusti 2007 07:43

Vi hade en vansinnigt trevlig avslutningskväll jag o min kompis när jag hälsade på honom på Hammarö. Enl en än så länge kort tradition men mycket stark sådan så grillade vi och drack obegränsat med Whiskey. Skottarna kallar ju Whiskey för livets dryck. Jag har alltid funderat över varifrån detta kommer. Kanske fick jag en hint om det i förrgår. Som vanligt blev det någon stänkare innan det grillade var klart och många stänkare efter. Ju mer det stänkte desstå mer kreativa blev vi. Inget samtalsämne var för litet för att undgå en rejäl genomlysning från alla håll. Efter att ha löst alla problem så var vå då framme vid klimatfrågan vilket vi tog oss an ganska enkelt. Vi satt där och rapade Oliver och konstaterade ungefär samtidigt att vi hade en försvarlig hög med Olivkärnor på tallriken. Dom såg ut som små..... pellets. Herregud, det måste kastas otroligt med Olivkärnor i Sverige... för att inte tänka på Grekland. Olivens förlovad hemland. Det måste ligga drivor... ja berg utanför fabrikerna som gör dessa gröna o mörka läckerheter. Tänk om man kan använda Olivkärnor som pellets. Kanon. Innan vi går tillbeställning så var vi tvunga att testa vår teori. Vi började förtvivlat gräva i kolen där vi grillat vårt kött. Det var knappt några glöd kvar. Vi slängde på våra kärnor och stod som två 10 åriga och förväntasfulla pojkar och väntade på vad som skulle hända. Inte hände det något. Min kompis, som  på en kort stund gått från att vara en oerhört klok man till ett geni under kvällen, sprang o hämtade papper för att få fart på brasan. Jo.. lite kanske det brann i ena kanten. Min kompis var naturligtvis inte vare sig rålös eller rådlös utan hämtade en liter tändvätska. Nu brann det verkligen. Det såg ett tag ut som om det brann i ... allt vi kunde se i grillen. Allt... utom kärnorna. Nåja, det kändes ju bra att få klarhet i att kärnor om legat några månader i marinad kanske inte brinner så bra. Dom kanske måste torka först. Så nu ska vi spara kärnor ett helt år... torka dom så att dom blir fina och sen... kommer det slutgiltiga provet. Tänk vad många pengar vi kommer att tjäna när vi kan importera dess helt nya pellets..

Ha det got där ute

Ovido - Quiz & Flashcards