Alla inlägg den 11 augusti 2007

Av johanx - 11 augusti 2007 09:36

Vad är det som kännetecknar en tonåring på sommaren?

+ En fullständigt strukturlös tid helt utan gränser.

+ Glåmig, hålögd fram till kl 13,00 då frukosten intas efter viss övertalning.

+Blir lite piggare efter kl 22,00 och börjar raskt ringa till kompisar.

+ Ostädat på sitt rum sedan i juni.

+ Oerhört ljusrädd. Normal läget är att persiennerna är nere hela dagen.

+ En stor del av aktivitererna bakom persiennerna är MSN.

+ Mat-tider kommer som en total överraskning.

Det som också kännetecknar en tonåringshem är att där bor det en förälder som är förbannat glad över att skolan börjar snart.

Ha det gott där ute.


Av johanx - 11 augusti 2007 09:21

Jag är oerhört trött. Då menar jag inte sovtrött utan att jag som kontorsråtta har jobbat stenhårt fysiskt nu sedan i tisdags. Underarmarna försvann redan i onsdags. Överarmarna och axlarna fick nersatt funktion i i torsdags. Det är väl egentligen bara maximus glutimus som har full funktion. Om jag kör som en galning med veden även lördag o söndag så blir jag klar. Det hänger på det där förbannade vädret.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards