Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av johanx - 29 augusti 2007 11:46

Igår besökte jag en av ett antal nerlagda gruvor i trakten där jag bor, Stollbergsgruvan. På en informationstavla kunde man läsa att Gustav II adolfs besökte platsen någon gång på början av 1600-talet. Tanken svindlar. Jag traskade alltså omkring i hans fotspår och tittade ut över nejden. Tänk om jag varit där samma dag som han. Tänk om vi kunde ha talats vid. Det skulle ha varit en oväntad situation så jag har inte riktigt klart för mig vad jag skulle fråga honom om men tanken blir ännu mer spännande att fundera över om man vänder på det. Vad skulle Gustav ha frågat mig om. Vilken fråga var viktig för honom om han fick välja ut en?  Det kan man, så klart, aldrig veta. Troligtvis skulle han inte ha frågat om mitt mobilnummer. Inte heller vilket lag som tog SM-guld i hockey förra säsongen. Troligtvis skulle han inte känna till "musses" fantastiska lopp i Japan här om dagen. Nä... jag får fundera vidare på vilken viktig fråga han skulle välja.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards