Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av johanx - 28 augusti 2007 22:25

Att dejta och få kontakt med det motsatta könet via nätet blir allt vanligare. Kanske ett bra sätt för oss stressade nutidsmänniskor att när vi har tid "kolla läget". Absolut ett bra sätt att få kontakter som man aldrig skulle ha fått annars. När man är på en sajt så behöver man förståss ett namn. Det är inte så vanligt att man använder sitt alldeles egna namn utan det blir ett sk nickname. Spelar det någon roll vad man heter som nickname? Jo.. jag tror det gör det. Kan det var så att Prutten 5 väcker rätt sorts känslor till kontakt. 240 Raggare kanske når sina "damer", vad vet jag? Ambulanskorven kanske gör damerna vilda? Besten 66 och Pluppen är andra exempel. Våtibrallan och drslang är ytterligare exempel. Jag vet ju inte vad dessa herrar söker men....

Ha det gott där ute.

Av johanx - 28 augusti 2007 16:27

Uppmärksamma läsare av min blogg kanske har uppfattat att jag är kritiskt till hur allt mer ska funger i samhället utan att människor har kontakt med varandra utan någon slag automatik ska lösa frågan. T e x ringer du till kassan så ska du trycka på hela knappsatsen för att hamna i någon tjänst. Och trycker du fel...... då..

Skolan gör också sina försök att undvika kontakt med föräldrarna. Där jag bor har man startat en slags sajt där lärare och föräldrar ska hålla kontakt. Varje elev får sin sida och där ska man kunna läsa och lägga in kommentarer. Självklart har man inte frågat föräldrarna: Känner ni ett behov av att ha en sida på nätet som son ni kan besöka om ni vill veta hur det går för era barn i skolan? Fråga är om man frågat lärarna? Förra året var sidan igång hjälpligt. Alla lärare orkade inte skriva in något och förmodligen så var datakunskaperna så bristfälliga hos en del lärare att man inte klarade det. En sliten mattelärare jobbade halvtid med att få igång sidan för skolans räkning. Jag vet inte om det blev för mycket för honom. Han har nu slutat på skolan. Jag kollade sidan nu denna termin. Min dotter går fortfarande kvar i förra årets klass. Jag har inte vågat berätta för henne.

Vad är det för fel att föräldrar och skolan pratar med varandra?

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards