Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av johanx - 12 augusti 2007 20:38

Den sista dagen... på min semester. I morgon börjar jag och man kan väl tänka då... att nu är det bara 11 månader kvar till nästa semester. Det känna väl någorlunda ok att börja i morgon men om någon hade ringt idag o sagt att det är ok om du tar några veckor till ... så skulle jag ta det. Det känns för varje år att jobbet blir allt mindre viktigt. Jag jagar inte bekräftelse där.... Det känns mycket mer kreativt att fundera på resten av livet och vad man kan utveckla utanför arbetslivet. Men... så var det detta med lönen. Ja ja...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 12 augusti 2007 13:47

Äntligen är veden klar.... ja det ska städas lite på platsen där jag varit. Några kärror sågspån ska köras ut i skogen men det orkar jag inte göra idag. Det är nämligen sista dagen innan jag ska börja efter min semester. Jag måste en efm då jag INTE jobbar. Min kropp är i oerhört stort behov av vila. Det måste finnas miljarder små muskler i en hand. Några till i en arm.  Dom är helt slut och behöver... vila. Ska samla ihop mig nu o hämta min älsta dotter som varit i Gävle på någon slags stadsfest....

Ha det gott där utre.

Av johanx - 12 augusti 2007 09:15

Ganska ofta får man läsa i tidningen eller se ett TV repotage att många barn  är överviktiga. För inte så länge sedan så var det en siffra.... att 20% av tonåringarna är överviktiga. Det är så klart inte bra men frågan är om det beror på något. En inte allt för vågad gissning kan ju vara att tonåringen inte rör på sig. I fredagens aftonblad kan jag slå fast ännu ett samband. Det visar sig att dom stora kanalerna sänder ca 125 timmars matlagningsprogram varje vecka. Herregud.... här måste naturligtvis ätas i massor inspirerade av tv. Som trött tonårsförälder kräver jag att det i stället ska bli 125 timmar städprogram varje vecka. Ge oss en glad städ-Tina som gnor o fejar i "rummet". Bra tips på regöringsmedel och hur man röjer i det där rummet som städades senast i juni.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards