Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av johanx - 22 augusti 2007 22:39

Så har då sveriges största (?) tidning satt igång tankarna igen på mig. I dagens Aftonblad kan man läsa att Ulf Larsson, mannen som gett den manliga anorexian ett ansikte, ska bland askna efter dig själv med askan efter hans avlidna hundar. Lite nöjd ler han in i kameran på bilden i tidningen och håller upp två kartonger som jag antar innehåller askan av hans tidigare hundar. Men det är egentligen inte det min reflektion ska handla om utan vad som gör att denna sak hamnar i tidningen.  Kan det vara så... att det är total nyhetstorka och någon journalist (i detta fallet Marie Hagström) tänker att va fan... jag kokade ihop något som min chef blev nöjd med förra gången jag gjorde något på den där stollen Ulf Larsson. Jag tar o ringer honom igen.

Eller kan det vara så..... att Ulf Larsson har det lite knackigt med jobb och förstår att här gäller det att synas till varje pris. (Jag misstänker att i hans jobb som skådespelare så..... om man inte syns så finns man inte.) Så Ulf ringer då sin kontakt på Aftonbladet. Några nya jobb har han inte och berätta om så det kanske går att komma in i tidninge om jag kör ett snack om det där med askan.

Det som är min undran är vad är det som gör att detta hamnar i tidningen? Hur tänker Maries chef när han tar beslutet att detta är värt att ta upp i en rikstidning?

Ha det gott där ute.

Av johanx - 22 augusti 2007 11:08

Ni som läst min blogg tidigare vet att jag tagit upp detta oerhört viktiga ämne tidigare. Naturligtvis har även expressen tagit del av mina inlägg och i dagens nättidning kommer repotaget vi alla väntat på. Under rubriken "älgarna fiser och skitar ner miljön" kan man få mer kunskap i detta viktiga ämne. Det visar sig att en älg fiser så mycket att den släpper ut 2100 kg koldioxid per år. Det motsvarar 1300 mils bilkörning. Vidare kan man läsa att förra året sköts ca 82000 älgar under jakten det motsvarar 172 200 ton kolidoxid. Kor släpper väder något mindre men är o andra sidan fler. Det är dags att ta dessa frågot på allvar. Läs gärna i expressen.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards