Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av johanx - 19 augusti 2007 12:57

Jag tror att dom flesta hushåll i vårt avlånga land nu har fått kataloger som kanske kan liknas vid ett slags porr.. För några veckor sedan så kom IKEA-kagalogen. På min kvinnodominerande arbetsplats var det ingen hejd på fanatasin om vad man egentligen behövde köpa ur katalogen och när man skulle åka dit. En slags inredningsorgasm strömmade över mig som man vid varje fika paus. I veckan kom Julakatalogen. Helt fantstiskt...här finns saker som man inte hade en aning om att man saknat. Jag har lagt in den på toaletten. Det blir långa besök där man fantasimässigt blir ägare till dom där skruvarna som man skulle behöva eller den där mössan med ludd på öronlapparna som vore perfekt när man är ut på vintern och kör in ved. Fan... jag måste åka dit.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 19 augusti 2007 10:19

Efter en otroligt seg arbetsinsats så blev häckarn klara igår. Ja... dom blev t o m ganska bra. Komposten höll på att sväma över men den räckte precis. Vad jag ska göra idag... är bara klart till en del. Jag ska ge mig på att ränsa ett land där jag har en pumpa och en massa ogräs. Det får bli dagens goda gärning på tomten. Jag har lyckats befrukta så jag får tre pumpor. Det är en liten tradition det där med egen pumpa till Halloween. Om vädret håller i sig och lusten finns så kanske det blir en liten sväng i skogen och titta efter svamp. Just där jag bor har jag inga bra ställen men det är ju så skönt att gå i skogen...

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards