Alla inlägg den 5 juli 2007

Av johanx - 5 juli 2007 16:10

Två kvällar i rad nu har det ringt i min telefon. Det har varit en oerhört glad tonåring som undrar om jag heter det jag heter och när jag bekräftat mitt eget namn så har tonåringen (det var tjejer båda gångerna) undrat om dom får ställa några frågor. Efter några svamelfrågor kommer dom så till kärnan. Det handlar om att jag ska få en gratis rakhyvel. Denna gratishyvel kostar bara 29,90 som är postens fraktkostnad. Hur det då kan vara gratis kan dom inte riktigt förklara. Resultatet av denna hyvel ska ha ett  rent underverkande resultat. Utan minsta ansträngning så kommer jag att få nya rakblad en gång i månaden för 129,90 + posten avgifter.

Jag kan naturligtivs inte avhålla mig från att skoja lite med den där finniga tonåringen. Lika oerhört glad förklarar jag att jag kan inte köpa någon rakhyvel såhär sex månader innan säsongen. Barnen kommer inte att bli glada om tomten inte har skägg. Eftersom tomtejobbet är min huvudsakliga inkomst så riskerar jag att inte kunna betala min räkningar resten av året. Då kan man hamna hos kronofogden. Väl hos kronofogden så läggs det först på en administrativ avgift på min skuld därefter löper en straffränta. Jag frågar glatt om den finniga tonåringen vet hur hög den räntan är men det vet dom aldrig. Ungefär där i samtalet så brukar vi vara överens om att det är inget för mig att köpa rakhyvlar... men igår var tjejen riktigt på gång. Hon försökte inleda en diskussion om livet efter jul... jag gav upp, men det blev fan ingen rakhyvel.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards