Alla inlägg den 9 juli 2007

Av johanx - 9 juli 2007 13:33

... med semestern. Första dagen. Det hela började med en radikal förändring i mitt liv. Jag hade nämligen tid hos frisören kl 09,00. Jag har haft glädjen att hitta en av stadens absolut skickligaste och billigaste frisör. Hon har sina lokaler i en ålderdomshem och om man bortser från mig så gissar jag att medelåldern på hennes kunder är ungefär 82 år. Hon är vansinnigt duktig på en frisyr. Den klipper hon från morgon till kväll och den är den frisyren jag har. Även nästa händelse, denna första semesterdag, kommer att minnans med ett lyckligt skimmer. Efter att ha tömt ett bankkont så åkte jag till Hedins Trä för att handla virke. Likt en Ernst intog jag firma och börjad springa runt och lät mig inspireras. Råkade kasta ett öga ner i en conteiner. Det var här jag kände Ernst närvaro. Jag blev varm i hela kroppen av allt skräp i behållaren. Kände... hur kreativiteten vällde ut ur mitt bröst. En avbruten planka fick ett helt nytt liv. Jag frågade snällt i kassan och visst fick jag plocka så mycket skit jag ville av det dom hade kastat. Så nu står en fylld bil här på gården. Ernst känns mycket mindre nu. För ett ögonblick har jag övervägt att köra tillbaka skräpet men.... Nej.. nu ska här skapas..... T o m han där uppe kommer att inse att han har sin överman när det gäller att skapa...

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards