Alla inlägg den 13 juli 2007

Av johanx - 13 juli 2007 18:42

Jo... jag är skapligt pigg. Efter att ha cyklat hem strax efter kl 4 så blev det ändå några timmar till. Dagen har ägnats åt ogräs. Det är inte så dumt egentligen. Man håller på med någontig tämligen meningslöst och får tid att tänka. Det är inte meningslöst. Jag vet inte om det blev så begåvade tankar idag men några blev det nog ändå om livet och vad som är viktigt. På efm så dök min kompis upp. Det blev en kopp kaffe på altanen i ett väder som blir bättre o bättre. När han åkt gjorde sig magen påminnd. Tittade i kylskåpet och konstaterade samma sak som i förrgår att .... det var länge sedan jag handlade. Det var med andra ord ännu sämre utgångsläge för att skramla ihop något att äta. Längst in i kylskåpet så hittade jag något i blandfärger. Mest var det rött. Det är alltid spännande att hitta något i blandfärger i kylskåpet. Man får likosm gissa vad det är. Kan ganska säkert säga att det var tomaterna jag köpte i maj. En stor tacksamhets tanke sändes till Lidel och deras potatissallad. Den har flera veckors hållbarhetstid och eftersom den rimligtvis är full med konserveringsmedel så funkade den. (Undrar om man själv blir konserverad på något sätt). Nåja, nu ska jag samla ihop mig o cykla in till sta`n. Det blir ett besök på en utekrog. En sommarpilsner som jag är säker på ska smaka bra.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards