Alla inlägg den 8 juli 2007

Av johanx - 8 juli 2007 11:50

Igår var jag på konsert i Dala-floda kyrka. Det känndes mäktigt att åka till hjärtat av Dalarna och lyssna på vacker musik. Det var musikanter i från Stockholm (några med lokal förankring) som spelade klassisk musik av bl Grieg och Mozart. Kvällen inleddes mindre bra. Jag och mitt sällskap kom i god tid och reserverade platser genom att lägga våra paraplyer där. Efter en kortare promenad så var vi åter i kyrkan. Det var gott om platser kvar men just våra reserverade platser var borta, så även våra praplyer. Jag kan svära på att orgeln i kyrkan inte klarade första stycket. I dom djupaste tonerna så "bröts" tonerna och jag tycket jag kunde uppfatta ett skorrande ljud. Men det var enda fadäsen. En sopran, på 150 cm som skulle gjort Dolly Parton grön av avund, fyllde kyrkan med dom mest fantastiska toner. Orkestern var otroligt duktiga. Det var verkligen spets på deras musik och allt satt som en smäck.. Mycket samspelta. Dala-Floda borna hamnade i något bättre dager då vi återfann våra parapyer efter konserten.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards