Alla inlägg den 25 juli 2007

Av johanx - 25 juli 2007 17:14

Nu är det slutgiltigt klart. Det blir en familjeresa till Gripsholms slott imorgon. Det ska bli kul. Jag har varit där tidigare men det vara många år sedan. Mina tonårsbarn har aldrig varit där. Inte för två tonårstjejer blir "gripna" av historiens vingslag men jag har märkt att dom kan ändå prata om det senare att vi har gjort någon sådan där historisk aktivitet. Fredagen hoppas jag också blir trevlig. Då ska jag hjälpa min bror att lägga i ett sk "klickgolv". Jag har sett Timell... det går jättefort och är jättelätt.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 25 juli 2007 11:15

Så var då grannen hemma igen efter årets husvagnssemester. Dom åkte en söndag och kom hem en torsdag (eller möjligtvis fredag). Så gör dom varje år. Tar fram husvagnen och åker bort ca en vecka. Jag brukar prata med dom och som jag minns det så har dom alltid åkt till Öland. Gissar att dom besöker samma camping varje år. Ja... nu är det ju deras liv men jag skulle inte vilja ha det så.

Tänk.... att köpa en husvagn för ca 200,000 kr. Använda den ca en vecka varje år för att åka till samma gräsplätt på Öland. Som skulle kunna lägga ut 10,000 kr på hotell varje år och då skulle pengarna räcka i 20 år.... olika ställen.... nya upptäckter o s v. Då har jag inte räknat med att det kostar att besiktiga vagnen... kanske en o annan reparation och jag gissar att även vagnen kostar i vägskatt. Ja... ja... det är tur vi inte tycket lika..

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards