Alla inlägg den 6 juli 2007

Av johanx - 6 juli 2007 17:59

äalfjäösdlfjäadsjfäaslöfjäadj'asdfkk'  'adfkj'aödklf'aökf'asdkflåpa546a5sd4f6a5dsfasdf4654f 46asdf54a6sd54f6as5d4fas65f4 a65df46asdf546as5df44a6s5d 6as5df46as5d4fa6d54fa65dsf4. Nu är det semester!!!

Ha det gott där ute.

Av johanx - 6 juli 2007 13:42

När jag tänker efter så finns det en del saker som jag kan pricka av i min uppdragsbok.

 Nr 12. Tagit bort ogräset  i växthuset.

 Nr 23 Tvättat den där skjortan som legat längst ner i tvättkorgen under ett halvår då den inte passat med någon annan färg.

Nr 69 Införskaffat rostskyddsfärg till namnskylten som sitter på mitt hus.

Nr 88 Lyckats para ihop nio strumpor med nio andra singelstrumpor och på det sättet fått nio mycket roliga par nya strumpor.

Nr 109 Haft ett viktig samtal med mig själv om vikten att vägra skaffa kontokort.

Nr 110 Har fått klarhet att jag inte är i övergångsåldern utan väntat för länge med att sluta med långkalsongerna.

Det var det som fanns att redovisa så här långt.

Ha en det bra där ute.

Av johanx - 6 juli 2007 13:02

Blir det någon sommar i år? Kanske har det t o m varit?  Börjar bli lite orolig för vädret. Gick in på den trovärdiga tidningen Nya Ludvika Tidning och deras hemsida. När man klickade på vädret kunde man läsa att det skulle bli regn så långt rapporten sträckte sig... Vi något tillfälle skulle det kunna springa upp i +12 grader. Vad är detta? Är det redan höst? Svamprepotage i Aftonbladet igår.. Det som verkligen gav näring till min oro var att när jag kom i på en av stadens sportaffärer så det första jag såg var kräftburar...

Ha det gott där ute.

Av johanx - 6 juli 2007 09:50

Det är en mäktig känsla idag. Den sista arbetsdagen före fem veckors semester. Jag brukar alltid ta fyra veckor så det känns så långt att det blev fem veckor i år. Har inte särskilt mycket bokat idag. Ska skriva lite och ringa några personer men annars är det lugnt. Jag gillar att ha det oplanerat på semestern så det finns inte så mycket inbokat. Det är så skönt att kunna följa sin lust och hitta på saker istället. Det måste finnas tid till att bara vara.... Jag hoppas att min kompis bjuder in mig till hans sommarstuga i Karlstad/Hammarö. Vi har haft några fantastiska sommardagar där dom sista åren. Jag hoppas också att jag kommer iväg till något slott och en trevlig guide som berättar om dess historia. Någon musikupplevelse vill jag också ha. Kanske kommer den redan i morgon då jag åker till Dala-Floda kyrka och lyssnar på en konsert med bl a Mozart och Händel. Tänk om det blir så trevligt att jag inte vill börja jobba igen? Hm... jag får ta det då.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards