Alla inlägg den 14 juli 2007

Av johanx - 14 juli 2007 23:29

.... att det rökta hästkroven var alldeles utmärkt. Otroligt god att grilla. Kan verkligen rekommenderas.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 14 juli 2007 16:57

Idag hände det som jag väntat på länge. Har i ca ett års tid haft en pågående kampanj mot min lokala ICA affär. Visserligen en lågintensiv men ändå målmedveten strategi som jag till slut hoppades skulle löna sig. Upprinnelsen var sommaren 2006. Då köpte jag en rökt hästkorv i butiken. Det visade sig att denna rökta korv smakande något i hästväg, skulle man kunna säga. Lite mer exakt beskrivning är att det smakade underbart. Det hände något när den rökta korven blev varm. Det känndes som om alla smakämnen lyftes fram till en fullkomlighet som endast ett Brynäs i toppform kommer i närheten av. Denna smakmässiga fullkomlighet försvann starx efter kräftsäsongen förra året och sedan dess har jag, lågmält och målmedvetet, frågat i butiken efter den. Oftast har jag omedelbart sett att den inte har funnits i butken men glatt sökt upp personalen och frågat efter korven som den fanns där igår. Nu har jag alltså ett ex. Ligger i mitt kylskåp. Har grillat som en galning dom senste dagarna med senast i morgon så blir det en grillsväng igen..

Ha det gott där ute.

Av johanx - 14 juli 2007 09:53

En oerhört trött tonåring ringde mig för en stund sedan. Det var min dotter som nu avverkat alla sex dagarna på Dala-Carlia Cup. Det var slut och hon ville jag skulle komma o hämta henne o storasystern. Det är klart jag gör det. Då kan jag gå in o köpa några cykelsaker på vägen. Är en ganska pigg kille. Kom hem tidigt igår. Somnade säkert före 01,30. Trots den massiva nattsömnen så behöver jag nog ett antal koppar kaffe innan jag ger mig iväg.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards