Alla inlägg den 17 juli 2007

Av johanx - 17 juli 2007 23:03

.. är ju ett fantastiskt ställe att besöka. Har varit där en gång och det en upplevelse på sitt sätt. Kanske det inte var så märkligt det som hände på scen utan mer känslan att sitta i ett gruvhål med några tusen andra människor. Men min fråga är vilken publik dom vänder sig till?  Min alltid lika musikglada bror ringde mig här om dagen (vilket jag är glad för)  och berättade om två operor som skulle bli i början på aug. Det lät ju spännande. En världsberömd opera i Dalarna kanske vore något. Visst har det blivit en del utgifter såhär i semestern och fler är planerade men det ska väl inte var omöjligt. Kollade upp priserna. Sådär mitt i... framför scenen 750 kr st. Ja.. jag hade ju funderat på att ta med mig en dam .... alltså 1500 kr. Tja.. vi kan ju inte ta cykeln dit så ett antal hudralappar i bensin blir det också. 2000 kr för några timmar en kväll i Dalhalla. Nä... jag tror inte det. Om det vore det enda jag kostade på mig under semstern kanske men när man får välja mellan flera saker då går det bort. Synd.. men Dalhalla är väl för människor med mycket pengar.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 17 juli 2007 15:26

Till sportlovet för tre år sedan så tänkte jag och min dotter göra en god gärning. Allra mest kanske det var min dotter som tänkte. Vi ville bli familjehem åt en katt. Det är ju så många katter som inte kan bo hemma av olika skäl och vi kunde ju ställa upp på någon kisse som kanske annars gick ett olyckligt öde till mötes. På nätet hittade vi Pricken som inte bodde så långt bort. En kattpojke på 6 år vars små mattar hade blivit allergiska. Vi hälsade på Pricken och fast han var helt ointresserad av oss så tycket vi han var mysig. Två veckor fick han vara inne innan vi släppte ut honom. Då förvandlades Pricken till ett streck....in i skogen. Vi letade som galningar men ingen Prick syntes till. När det gått några månader så fick vi höra att en kull kattungar föddes i ett av grannhusen. Vi gick dit och bestämde oss för Melker. Veckan innan vi skulle få hämta Melker så...... hittade vi Pricken. Tja.. nu har vi två kattpojkar. Melker o Pricken. Dom är två riktiga godingar och fullständigt olika personligheter. Melker har nog en släng av DAMP för han springer ut o in som en galning. Pricken är en lugn kille numera.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 17 juli 2007 09:43

Så har det då var nya rubriker i Dalatidningarna. Ännu ett antal personer har har fått sina konton länsade efter att ha använt kontokort. Någon nisse från banken förklarar att korten engentligen är säkra och dom flesta affärer är ärliga. Som jag förstått det så blir kunderna kompenserade för stölderna vilket naturligtvis är bra. Men... behövs kontokort? Har jag lust att vara med och betala kundernas förluster? Nä... Konotkort är skapade av bankerna. Det är ett sätt att forma dig som kund. Den mest lönsamma kunden är den om dom inte behöver se eller träffa. Du sköter dina bankaffärer utan att kontakta banken. Därför ersätter bankerna direkt ev förluster. Det lönar sig så mycket att kunna forma kunderna på det sättet. Personligen skulle jag kunna tänka mig att bli formad för att göra banken glad men vad har jag för det? Ingenting... Man blir glatt erbjuden ett räntefritt konto för sina sparpengar. Med vissa förbehåll kan man sega sig upp i någon procents ränta av en bank som gör miljarder i vinst. Det känns som den morderna tidens ocker...

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards