Alla inlägg den 16 juli 2007

Av johanx - 16 juli 2007 20:28

Jag har ett litet växthus i min trädgård. I år har jag fixat en hel del och bland annat gjort en ny grund till det. Det växter som aldrig förr. Jag har div grönsker bl a sallad, dill, gräslök. kålrötter och tomater. Tomaterna blir rekordstora i år. Det växter som aldrig förr. Frågan är om man kan lära sig något av en tomatplanta. I en stunds klarhet i mitt liv fick  jag följande uppenbarelse.

Om du ska sköta en tomatplanta på rätt sätt så måste du ta bort sk "tjyvar". Det är små skott som växter i nästa varje grenklyka och som bildar nya grenar. Om tjyvarna får växa helt fritt så blir tomaten som en buske som växer okontrollerat och det blir liksom ingenting som liknar tomater. Alla dessa Tjyvar tar energi från moderplantan så det som blir över räcker inte till att ska frukter.

Kan det var lika för oss i livet. Att det finns saker som är energitjuvar. Som tar saker i från viktigare frågor. Som kanske t o m gör att vi lägger enrgi på fel saker..... och därmed missar vi dom viktigaste frågorna som vi borde lägga energi på. Hur plockar vi bort negativa energisaker i livet? Tja.....

Jag varnar er. Imorgon ska jag studera gurkan.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 16 juli 2007 19:25

 i Smedjebacken. Jag kan rekommendera Gamla Meken. Det visar livet runt järnverket i Smedjebacken och hur det var för människorna. En utställning av täljda träskulpturer visar att det fanns orginal även tidigare i byn. Efter en god måltid så avslutades dagen med en stund i Norrbärcke kyrka. Det är något speciellt med kyrkorummet. Så tidlöst... sådan ro... jag är inte religiös på något sätt men det är skön stämmning i en kyrka.

Ha det gott där ute.

Av johanx - 16 juli 2007 09:26

... ska jag bege mig till en dam och vi ska göra en utflykt. Det är den välkända orten Smedjebacken som ska få sig ett besök. Där ska det finnas ett ställe som heter "gamla meken" eller något sådant som ska föräras med ett besök. Det ska också finnas en vacker kyrka. Sedan är det oklart vad som finns där men det visar sig. Jag återkommer med en rapport.

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards