Alla inlägg den 26 juli 2007

Av johanx - 26 juli 2007 19:29

Idag har jag varit med barnen till Gripsholms slott. Det var hur trevligt som helst och kan kan verkligen rekommendera ett besök där. Guiden var trevlig men torr som fnöske. Det var otroligt med tavlor av kungligheter och andra berömda personer. Läste i någon broschyr att det fanns över 4000 tavlor där. När jag kom till tavla nr 1191 så började mitt intresse krokna. Jag tänkte att som en mental paus kan jag titta på andra ansikten d v s dom besökare som fanns i samma guidgrupp som jag. Det kanske var 45-50 personer. Utan att hävda att jag är purung får jag ändå med fog påstå att jag drog ner medelåldern. Vilka vad då dessa människor? Jag började upptäcka vissa likheter. Alltså att vissa hörde ihop. Man hade kläder som påminde om varandra. Det som framför allt drog min blick till sig var att dessa förmodade "par" hade samma frisyr. Även nästa "par" hade samma frisyr. Totalt kunde jag räkna in 8 stycket som hade samma frisyr och därmed kunde vara par med varandra. Nu vet jag att pojkar kan tycka om pojkar men det föll sig så att fyra var män och fyra var kvinnor. Det frisyr som alla hade var snagg. Vi snackar om ordentlig snagg. Från 10-15 milimeter. Jag kunde inte låta pli att roa mig med att tänka på hur det hela gått till. ( I mina tankar var jag nu långt ifrån den torra guidens beskrivning av någon furste i pommern på tavla nr 2019, lugn vi stannade inte vid varje tavla, då har jag varit hemma nästa vecka). Det har naturligtvis gått till så att kvällen före så har allt föreberetts för morgondagens utflykt och som en sista åtgärde för resan så har 4 par tagit fram trimmern.

Efter turen kunde jag inte undgå att hålla mig in närheten av ett av paren på väg till parkeringen. Där besannades min värsta farhågor. En glatt skällande hund blev utsläppt en stund ur den varma bilen. Jycken var trimmad över hela kroppen. Det var 10-15 milimeter...

Ha det gott där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards